Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av millla
Ska sy mig en vetekudde tänkte jag men var får man tag på vete att fylla den med? Vad är det för vete, hela korn eller? Är dom helt obehandlade? Och var hittar jag dom?

Någon som vet(e)? :Hahaa:
Användarens profilbild
Av millla
florin skrev:helt vete går att köpa på hälsokostaffärer men jag vet att många använder ris oxå... fast det törs jag inte rekomendera eftersom jag aldrig provat själv...
Köper man vetet i lösvikt då eller? Säljer dom det speciellt för att använda till värmekuddar?
Användarens profilbild
Av millla
Cinnamon skrev:Grötris funkar bra!
Jaha, håller det värmen lika bra som vetet? Är det billigare än vete tro? Eller varför skulle man välja ris framför vete?
Får jag sno tråden lite och fråga om det är nån som vet var man får tag på körsbärskärnor om man inte har träd själv och kan plocka? :mitvit: tycker det verkar så mysigt med de lite större och tyngre kärnorna i värmekudden :D
Av anpa
mari_tres skrev:Får jag sno tråden lite och fråga om det är nån som vet var man får tag på körsbärskärnor om man inte har träd själv och kan plocka? :mitvit: tycker det verkar så mysigt med de lite större och tyngre kärnorna i värmekudden :D
Bra idé!!! Du kanske kan annonsera på köpes :hmm: ?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
millla skrev:
Cinnamon skrev:Grötris funkar bra!
Jaha, håller det värmen lika bra som vetet? Är det billigare än vete tro? Eller varför skulle man välja ris framför vete?
Billigare var det, än matvetet. Hur det är nu med priserna vet jag inte. Jag har inte gjort något försök med värmehållningen.
Användarens profilbild
Av nakum
Jag brukar alltid använda helt bovete, från gogreen eller något sådant. Finns på vanliga mataffärn! :tumup:
Användarens profilbild
Av Sedum
Har också hört att grötris funkar bra! Har dock inte hunnit prova än. Så nyfiken på om någon hunnit före och faktistk testat.
Jag tror att det är billigare med grötrisän bovete men det är kanske marginellt. Här hemma har vi en sädesslagsallergiker och då funkar ju inte vanlig vete.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?