Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag har haft turen att mest få positiva kommentarer om mitt sjalande (typ "så myyyysigt det ser ut"). Idag när jag var och handlade började G krångla lite i kön och framme i kassan konstaterade expediten att "det måste vara jobbigt för honom att hänga i den där" (=min fina gos-katja).
:hmm:

Jag kände mig lite stött och svamlade något om att han nog var varm. :oops:
Vad säger ni när folk kommer med sådana kommentarer? Hon lät verkligen negativ i tonfallet.

Vi hade varit inne i femtioelva affärer så jag förstår att G var trött... Mötte massor av mammor m bebisar, inte en enda m sjal (men flera m kundvagn och bebis i famnen,ser jobbigt ut). :whut:
Av Umma
Tråkigt!! Jag har också mest fått positiva eller nyfikna kommentarer hittills men jag har märkt...*möjligen lite paranoid* ...om lillan blir lite otålig och gnäller (vilket händer väldigt sällan i sjalen) så får man lite elaka blickar och en gång på bussen har någon mumlat något om att hon nog är varm. Så jag tror att gnälligt barn i vagn=folk är vana, möjligen blir det kommentarer av typen "h*n är nog varm/hungrig etc" MEN barn som gnäller i sjalen då tänker nog Fru Budinski "det är sjalen som är problemet". Jag har då aldrig hört någon säga att "den där vagnen verkar obekväm" :hmm: ....
Tur vi vet att sjal rockar fett :rock: ! (förlåt hjärntvättad av min 9-åring)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
jag hade nog sagt
- nä, det tror jag inte. hon är trygg, nära och lite hungrig/trött. vi ska snart äta/hon somnar snart. :)

vi får väl lära omvärlden, eller i a f de som inte vet, hitta rätta associationer :wink:
Av Löv
Visst är det underligt att man (jag i alla fall) aldrig kommer på några bra svar direkt, utan först när ögonblicket är förbi... Tack för era uppslag, ska använda dem nästa gång. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Då är det fler än jag som blir stött när de kommenterar min sjal. Men å andra sidan är det bara svärmor som gör det. Folk på stan eller i affären där vi handlar brukar prata lite med Ellen och sen avsluta med att det ser så gosigt/skönt/mysigt/bekvämt ut! Då sträcker jag lite extra på mig!
Användarens profilbild
Av sparveln
Jag har också fått sådana där kommentarer ibland när Thora gnölat lite i sjalen/selen. "Ojdå hon gillar nog inte att sitta fast där" och liknande. Ofta av min mamma dessutom. Jag vet inte riktigt vad de tycker att jag skall göra. Lägga ned en gnällig bebis på golvet eller för all del det blöta gräset så att hon börjar storgråta istället :hmm: ? Jag brukar svara att de skulle höra hur hon skulle låta i en barnvagn (för det är väl egentligen vad de menar att jag borde ha henne i) :twisted: , det vore värre än lite gnäll det. Då blir de alldeles perplexa, va tycker hon om inte barnvagn :shock: .

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?