Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

En gammal barndomsvän, som inte har några barn, frågade när jag berättade om sjalen varför det där med sjal var en sån där sekt? :shock:

Är det så folk tror? :shock:

Varför går folk runt och tror det, det som är så praktiskt och mysigt med sjalar?
Användarens profilbild
Av diddeldi
hon kanske hade varit inne här och läst Bild

nä, men jag håller med dig :( . så himla trist med folk som inte ens vill prova för att de inte vill bli "såna där sjalbärare". varför liksom? :roll:
Användarens profilbild
Av Soffi
diddeldi skrev:hon kanske hade varit inne här och läst
kan stämmma..... :rofl:
Av Talula
Vadå? :siishah: Jag trodde att det var en sekt... :purskis: Betyder det här att jag är tvungen att se mig om efter annan sysselsättning? :mitvit: :hellu:
Användarens profilbild
Av Kotten
Talula skrev:Vadå? :siishah: Jag trodde att det var en sekt... :purskis: Betyder det här att jag är tvungen att se mig om efter annan sysselsättning? :mitvit: :hellu:
Ja nu fattar jag ingenting. Ska jag sluta gå runt och knacka dörr på mornarna och försöka prångla på folk sjalar?
Har vi inte en kosmisk ledare som ska framträda ur ett persikoträd när Saturnus står i Zebrans tecken?
:hellu:
Av Aelia
Katharina skrev:
Kotten skrev:
Talula skrev:Vadå? :siishah: Jag trodde att det var en sekt... :purskis: Betyder det här att jag är tvungen att se mig om efter annan sysselsättning? :mitvit: :hellu:
Ja nu fattar jag ingenting. Ska jag sluta gå runt och knacka dörr på mornarna och försöka prångla på folk sjalar?
Har vi inte en kosmisk ledare som ska framträda ur ett persikoträd när Saturnus står i Zebrans tecken?
Vaddå Zebrans tecken... det är väl peekaboo som kommer då??? Jag trodde saturnus var kopplad till Bebina :shock: :shock:
:rofl: :rofl: :rofl:

Ni är allt för roliga mina kära sektmedlemar.
En på internet sa att hon använder inte sjal till sina barn då hon har en son....hon trodde att jag menade slöja :roll:
Användarens profilbild
Av April
hon kanske hade varit inne här och läst
:Hahaa: Hi,hi...

Klart att SjalBarn låter lite mystiskt - jag kom på det genom en aha-upplevelse i augusti för snart 2 år sedan. Ett ljus uppenbarade sig och plötsligt så bara fanns namnet på mina läppar... SjalBarn... ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Mi
Uuum, sekt? Jag ser det mer som en klan i sådana fall :hello:
Användarens profilbild
Av tinkerbell
Katharina skrev:
Kotten skrev:
Vaddå Zebrans tecken... det är väl peekaboo som kommer då??? Jag trodde saturnus var kopplad till Bebina :shock: :shock:
:rofl:
Användarens profilbild
Av Anso
Det kanske går att inleda med att säga "mitt barn åker inte vagn" och så blir folk nyfikna och frågar hur man gör istället och så kan man säga att man bär barnet i sjal istället.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kotten skrev:
HAHAHAHA :rofl:...AJ! min mage...HAHAHAHA...kan inte sluta skratta...HAHAHAHAHA...HA
Av Petra
Ja vi är konstiga som vill ha våra barn nära, när det finns vagnar och egna sängar i ett annat rum. Många använder tygisar när det finns engångsblöjor. :shock: Hu, vilka hemska människor vi är. :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Sjalbärare = Det är väl typ människor som föder hemma ;-), äter upp sina moderkakor, använder tygblöjor och samsover hela livet...gärna till harekrishna inspirerade melodier och bra röka Bild...
:peace: :hellu: :urule: :Hahaa:

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Helena
SQ skrev:Ja det är verkligen trist om vi som hänger här ses som en sekt. en stämpel jag tycker vi i så falll ska hjälpas åt att försöka tvätta bort. men hur? Kanske har vi en viss shargong som inte är så bra i alla lägen? Bara funderar lite. Jag stortrivs här inne. Men bara namnet sjalbarn har jag märkt kan ses som märkligt när jag pratar med andra mammor. är jag ensam om att uppleva det? Huvudsaken är väl att man bär och inte i vad. Mina barn bärs mestadels i sjal men är inga sjalbarn för det. De är burna barn för att de har en mamma som älskar att bära av många olika orsaker.

kram

/SQ
Det kan ju vara det att en del skriver att "nu har jag missionerat". Den jargongen gillar jag ju inte personligen, fast det är väl mest på skoj som en del skriver så.
Jag tror att sektstämpeln kommer att försvinna snart, för det verkar ju som om sjalar blivit vanligare i barnaffärer. Fast inte för att jag ser så många som bär i sjal i Örebro.
Av Alina75
Det här inlägget måste jag svara på...

Jag känner mig inte alltid så hemma på det här forumet, trots att jag använt sjalar och en Ergo varje dag sen jag fick första barnet för ca två år sen. Det finns, som någon skrev, stundom en jargong här som jag inte kan förlika mig med. En vi-och-dom-mentalitet, där - nu spetsar jag till det - VI bär våra harmoniska samsovande barn som får "tanka trygghet" genom att amma länge medan DE som inte fattat kör 5 min-metod på sina flaskmatade barn som sitter i framåtvända sulkys eller i bästa fall "hänger i stringtrosa" (BabyBjörn)...

Jag använder sjalarna massor men är ofta rädd att folk ska uppfatta mig som en just besserwissrig AP-förälder som i hemlighet tycker synd om deras barn i vagnen. Kanske helt i onödan. :roll:

Jag är säkert ensam på det här forumet om att känna så här. Någon kanske tycker "men vad gör du här då?". Svaret på det är att jag trots allt tycker det verkar finnas massor av trevliga, varma människor här, som delar med sig av sina erfarenheter. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?