Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag sitter och klurar på huvudstöd till min abc (finns under bilder) och nu skulle jag gärna vilja ha lite bra förslag hur man ska göra... Dels hur ni har gjort på själva selen och dels hur ni har fäst det... Jag har en tanke på ett ungefär hur jag vill göra, men behöver lite mer infallsvinklar... :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har tänkt göra ett löstagbarn huvudstöd till sambons MT som jag ska börja på snart. Hade tänkt sätta ordenliga tryckknappar som man kan fästa huvudstödet i och sen band med knappar och öglor på axelbanden (som på Ergon)
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Och nu ska jag bevisa hur bortkommen jag är runt syning... Hur får man dit tryckknappar? ;)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade tänkt sätta stadiga metalltryckknappar och dem slår man i med hammare.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Aha jag snickra är jag bättre på! :lol: Det kanske är en idé... Fast jag lutar nog ändå åt att sy dit det, för just den ändan av ABC är inte riktigt så snygg som jag skulle vilja ha den... :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
vanliga knappar eller trycknappar, är väl bra om man vill ta bort det, annars kan du ju sy dit det, det är ju vikket som...
å fästa det i selen sen, vantklips har ju många använt, men jag vet också de som har problem att få det att sitta fast ordetligt...öglor och knappar som nån sa, finkar ju, eller snöre å hlet enkelt knyta fast runt axelbanden...
eller nått...
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jättesnyggt Frida! Det är nog ungefär så där jag har tänkt sy dit det, men håller vanthållarna upp huvudet? Eller släpper om barnet trycker huvudet bakåt lite?
Användarens profilbild
Av frida
Jag sydde dit resårsnodd som sen går genom en öljett på axelbanden och regleras med en sån där plastkula med fjäderknapp (snoddstopp eller vad det nu kan heta :hmm: ) Så det funkar att få upp huvudstödet äv om han är på ryggen.
Användarens profilbild
Av knutis
Oberoende om du vill ha ett löstagbart eller permanent så kan du ju sy fast två snoddar i kanten. Jag har sytt dit två snoddar med rejäla knutar på, satt två öglor i axelbanden som knutarna stoppas in i . Så här ser det ut när det är uppfällt :

Bild

De är även lätta att få tag i när barnet sitter på ryggen. Har utgått från ett mönster osm heter "Beth's mei tai" tror jag. Finns länkat till på www.baranara.se.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Åh nu har jag ju massa olika idé om hur jag ska fästa... ;) Men jag tror jag vet nu... Jag återkommer när det är färdigt eller har gått åt skogen helt och hållet! ;)
Användarens profilbild
Av linafelicia
frida skrev:Jag sydde dit resårsnodd som sen går genom en öljett på axelbanden och regleras med en sån där plastkula med fjäderknapp (snoddstopp eller vad det nu kan heta :hmm: ) Så det funkar att få upp huvudstödet äv om han är på ryggen.
Jag håller också på att fundera över huvudstöd till min cammosele så jag lånar din tråd :oops:

Frida: Jag förstår nästan men inte riktigt, har du en bild så man kan se hur det ser ut?

Knutis, den med knutar var ju jättefin! Billigt och bra också för man slipper köpa några extra saker.

Egentligen skulle jag vilja ha ett huvudstöd som sitter fast men som man kan rulla ihop och gömma på samma sätt som vissa jackor har en luva som göms i kragen. Kan det funka tror ni?
Man kan kanske sy dit en liten utanpåficka högst upp på selen som öppnas med blixtlås?
Användarens profilbild
Av Anso
www.colibribaby.com har huvudstöd på sina MT´s så ta en titt där för lite tips...... :D
Användarens profilbild
Av knutis
linafelicia skrev:
Egentligen skulle jag vilja ha ett huvudstöd som sitter fast men som man kan rulla ihop och gömma på samma sätt som vissa jackor har en luva som göms i kragen. Kan det funka tror ni?
Man kan kanske sy dit en liten utanpåficka högst upp på selen som öppnas med blixtlås?
Huvudstödet på den sele jag har gjort viker jag upp och trycker fast med tryckknappar, så det bilr en liten ficka längst upp där jag stoppar ner banden med knutar på. Det är lite svårt att förklara ska försöka ordna en bild.

Det försvinner ju inte helt men det blir betydligt snyggare än när det hänger och dinglar... :? tänkte du på något annat där så var det du som tänkte och inte jag som skrev.... :nono:

Men visst vore det något på, ett sätt att stoppa undan huvudstödet helt... :roll:
Tål att funderas på...
Användarens profilbild
Av Elina
knutis skrev: tänkte du på något annat där så var det du som tänkte och inte jag som skrev.... :nono:
Hade ju INTE tänkt på det om du inte skrivit så *ler*
Användarens profilbild
Av knutis
Elina skrev: Hade ju INTE tänkt på det om du inte skrivit så *ler*

Vad då?? :floet2:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?