Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Knyttet & K skrev:
Kaffemoster skrev:Jag har inte provat knit picks Harmony (men jag är så klart väldigt sugen....) så mina favoriter är nog Addis rundstickor. Jag har ett Denise-kit som jag fick av syrran förra julen, och de är ju praktiska - men det är ganska tråkig känsla i plaststickor, och vajern är ganska styv och lite bänglig.
Är det sådana i aluminium som du har? Är det trevligare än vanliga stickor i metall? Jag gillar mina plaststickor bättre än vanliga metallstickor iaf.
Jo, det är nog aluminium. Jag vet inte riktigt varför de är så sköna, men på något sätt så är det lätt att sticka med dem. Kanske för att de är lätta? De är ihåliga (tror jag) så de är definitivt inte tunga.
Av Umma
erisara skrev:Ni som har testat Harmony wood, är stickorna "hårda" eller flexar de något? Jag gillar ju bambustickor just för att det är lite flex i dem när man stickar.
Tar mig friheten att svara! Jag tycker det är lite flex, men det beror kanske på. Jag kan bara tala för relativt tunna stickor 2.5-3. Strumpstickorna var verkligen en ny upplevelse för mig som innan bara använt metallstrumpstickor. Väldigt lätta och precis som du skriver lite flex :) en riktigt rolig stickupplevelse.
Användarens profilbild
Av erisara
Umma skrev:
erisara skrev:Ni som har testat Harmony wood, är stickorna "hårda" eller flexar de något? Jag gillar ju bambustickor just för att det är lite flex i dem när man stickar.
Tar mig friheten att svara! Jag tycker det är lite flex, men det beror kanske på. Jag kan bara tala för relativt tunna stickor 2.5-3. Strumpstickorna var verkligen en ny upplevelse för mig som innan bara använt metallstrumpstickor. Väldigt lätta och precis som du skriver lite flex :) en riktigt rolig stickupplevelse.
Äsch, det ville jag ju inte höra. :D Nu kanske jag blir tvungen att önska mig, för de är ju så snygga.
Av Ponyo
De är otroligt smidiga och mjuka att sticka med. Nu har jag bara riktigt tunna bambustickor att jämföra med, och då tycker jag att de har mer giv än harmony wood. Men det är svårt att jämföra 3:or med 4:or.
Av Umma
Bubbi skrev:De är otroligt smidiga och mjuka att sticka med. Nu har jag bara riktigt tunna bambustickor att jämföra med, och då tycker jag att de har mer giv än harmony wood. Men det är svårt att jämföra 3:or med 4:or.
Jag får alltid flisor i mina bambustickor oj lite OT kanske men, ja det kanske är jag som stickar för energiskt :D !!!!
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag stickar i princip aldrig med metallstickor, tycker det är kallt, hårt och läskigt!

Trä (bambu) stickorna gillar jag starkt, tycker också att de e otroligt snygga! har några från nått specifikt märke som såldes i stora packar på tradera för ett tag sedan, som är kanon för de är lite kortare än vanliga dominostickor - passar mig bra!

favvostickorna är ändå strumpstickor!! (i trä)

dessvärre har jag fått krypa till korset med dessa eländes plaststickor...de e ju grymma att sticka med !!! men favvo är ändå trääää-.........
Användarens profilbild
Av Kaja
Sällar mig till kören; Knitpicks Harmony Woods. Får ont och kli i tassarna av metall, så jag sålde faktiskt av ALLA mina metallstickor härförleden. Men dessa i trä går fin-fint. Tycker visserligen inte att de är så snygga, lite väl många färger, hade hellre sett träfärgade, men väldigt sköna. Älskar de mjuka kablarna, de är jättebra om man stickar magic loop!

//Kaja
Användarens profilbild
Av tweed
Kaja skrev:Sällar mig till kören; Knitpicks Harmony Woods. Får ont och kli i tassarna av metall, så jag sålde faktiskt av ALLA mina metallstickor härförleden. Men dessa i trä går fin-fint. Tycker visserligen inte att de är så snygga, lite väl många färger, hade hellre sett träfärgade, men väldigt sköna. Älskar de mjuka kablarna, de är jättebra om man stickar magic loop!

//Kaja
:app: Ännu ett argument för mig som just lärt mig magic loop!
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Kaja skrev:Sällar mig till kören; Knitpicks Harmony Woods. Får ont och kli i tassarna av metall, så jag sålde faktiskt av ALLA mina metallstickor härförleden. Men dessa i trä går fin-fint. Tycker visserligen inte att de är så snygga, lite väl många färger, hade hellre sett träfärgade, men väldigt sköna. Älskar de mjuka kablarna, de är jättebra om man stickar magic loop!

//Kaja
Magic loop är skitenkelt, och man undrar varför man inte kunde komma på det själv.
Du kan testa på mössan du stickar nu (om du gör den på rundsticka)
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:

//Kaja
Magic loop är skitenkelt, och man undrar varför man inte kunde komma på det själv.
Du kan testa på mössan du stickar nu (om du gör den på rundsticka)
Jag hittade faktiskt en rundsticka dom var precis lagom kort för den lilla mössan så just den kan jag inte sticka magic loop på. :)
Av Umma
erisara skrev:Har någon testat deras strumpstickor? Jag är lite sugen på deras paket med flera storlekar.
Det paketet skulle ju tomten väldigt gärna få komma med :love: !!! Jag har 2.5 strumpstickorna, dom är jättebra. Lätta och lagom flex. Jag stickar mest till barnen nu, sockor och benvärmare och sånt och det är dom helt perfekta till tycker jag. Nu har jag inte sett paketet irl men enda nackdelen jag funderar på är hur stickorna är märkta, kan vara lätt att blanda ihop de olika storlekarna :hmm: ?
Användarens profilbild
Av tweed
Är rundstickorna vassa? Jag vet inte hur jag gör, men jag får superont i pekfingertoppen när stickorna är för vassa. Samtidigt måste de ju vara tunna i spetsen för att man ska kunna komma åt ordentligt
Användarens profilbild
Av Kaja
Umma skrev:
erisara skrev:Har någon testat deras strumpstickor? Jag är lite sugen på deras paket med flera storlekar.
Det paketet skulle ju tomten väldigt gärna få komma med :love: !!! Jag har 2.5 strumpstickorna, dom är jättebra. Lätta och lagom flex. Jag stickar mest till barnen nu, sockor och benvärmare och sånt och det är dom helt perfekta till tycker jag. Nu har jag inte sett paketet irl men enda nackdelen jag funderar på är hur stickorna är märkta, kan vara lätt att blanda ihop de olika storlekarna :hmm: ?
De är inte märkta alls. Men jag köpte till en stickmätare för 20 spänn. Och jag har sett flera som märker upp sina stickor med en vattenfast penna.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?