Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nemo
Jag behöver nu lite råd från er med lite större erfarenhet av bärdon. Jag ska åka till Spanien i mars med familjen och kommer inte ta med någon vagn utan vi kör bära för hela slanten. Här hemma bär jag i långsjal och manduca, problemet med sjalen är ju att det blir rätt så varmt. Jag skulle därför vilja ha något svalare att bära i under semestern och även sommaren sedan. Vi har en MT liggande som jag aldrig har lärt mig att använda, men jag är samtidigt väldigt sugen på att köpa en tunn sjal, t.ex. Hoppediz tunna. Jag undrar om någon kan säga något om vad som är "bäst" av de två; det ska vara svalt men samtidigt förstås avlasta bra. Vilken av dem bör jag välja? (Även om Mei Taien skulle vara bäst är det iofs inget som säger att jag ändå inte köper sjalen, bara för att den är så himla snygg... :oops: )
Av anpa
Jag hade en Mimmis, men jag har aldrig blivit nån riktig "sjalare", så den sålde jag. Däremot skaffade jag mig en ljus Kozy (endast tänkt till varma dagar som komplement till Becon) och efter det blev jag MT-frälst. Hade den HELA sommaren. Och nu har jag många MT´s
Men jag bar mest på rygg, eftersom stortjejen behövde lyftas, bäras etc. Hade jag bara haft en hade nog sjalen kommit mer till användning. Skulle jag vara du skulle jag ta båda :wink: .
Användarens profilbild
Av Nemo
Precis vad jag ville höra, ha ha! :vågen: Men plånboken är kanske inte riktigt överens om det... Förstås är det skillnad på olika MT's, jag får väl ta och se om jag kan lära mig använda den här först för att se om det över huvud taget är något jag gillar. Sjal vet jag ju att jag gillar, men jag är ju lite fundersam om en tunnare sjal är lika skön att bära i.
Av anpa
Jag hade också en MT innan den kom jag inte alls överens med... Har du möjlighet att prova? Du får gärna prova mina om du har vägarna förbi, jag bor i Norby. :wink: Hojta till så PMar jag mitt telnr.
Jag har en Kozy, Grisefant, två Colibrikopior (sydda av mig, med olika tjock kanvas) och en hemmasydd som är ett mellanting av GF och Colibri (den skönaste enl mig). Dessutom har jag två Becos (4th gen och Butterfly II)..
Användarens profilbild
Av Nemo
Oj vilken utrustning! :D Ja det vore ju jättebra om jag fick prova lite innan jag bestämmer mig. Vi bor i Gottsunda så vi susar förbi Norby lite då och då...
Användarens profilbild
Av Nemo
Jodå, nu vet jag iaf lite vad man bör tänka på! Testade och bar lite i min igen hemma, men det var verkligen inget vidare jämfört med dina sköna... :D

Och tack, vi tycker också att hon är väldans söt... :loving: Hoppas att du fick i dina små godbitar lite lunch sedan!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?