Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jennie-marie
Någon som sett mönster på en klassisk kockmössa till barn. Måste ju sy en snygg mössa inför pepparkaksbaket ;)
Användarens profilbild
Av Kaja
Nä. Men jag kan visa en tror jag... Busenkelt egentligen. Först så tar man ett dubbelvikt stycke tyg. Det ska vara lika långt som omkretsen på huvudet och så ska man lägga till ca 5 cm för att kunna försluta. Och att växa i...

Sedan tar man två fyrkanter som är kanske 20 cm hög och kanske 50 cm. Dessa syr man ihop på kortändarna och ena långsidan och rundar av hörnen. Lämna en glipa på kanske 5 cm i det som ska bli nacken, det behövs för att mössan ska kunna vara reglerbar senare. Rynka mössan i nederkant. Markera mitten på ditt första stycke och sy ihop med din påse. Sätt mittmarkeringen rakt emot sidsömmen och gasa på. Är man noga så viker man naturligtvis in baksidan så att rynkningen döljs. Och sedan syr man fast kardborreband. 2 stycken har jag och jag har satt dem vågrätt, då går de att reglera bäst.

Såhär såg vi ut när vi gick på maskerad och Jakob precis hade fyllt ett år. Vita linnebyxor från H&M och vit body. Förklädena och sjaletterna har jag sytt själv av rutigt tyg.

Bild

Bild

//Kaja
Av Umma
Å nu måste jag också sy en kockmössa...eller två, tre stycken... :)
Ni är jättesöta!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?