Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Erica74
Scharlott skrev:
acire-74 skrev:Ok du tror jag kan börja med den alltså!!! :vågen: vad menar du med extended?? :rodna: (kan typ inget)
Jag är mest sugen på candyn, men nu såg jag på smedsboemma att hon hade en vinröd...o den var inte dum den heller :love: Men är den kanske hemmafärgad??
Hoppas det är ok att jag svarar på frågan om extended version :wink:
Det är nya färger som kommer nu i november för Ellevill Zara. De kommer vara 70 cm breda, medan de nuvarande färgerna är 60 cm breda.
Mer info här: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 8&t=109160

Smedsboemmas snygga Zara är mycket riktigt hemmafärgad. Var från början en Original, dvs svart/vit (rätta mig gärna om det är fel Emma :wink:).
AHA tack för infon!!! :D Men vilken ska jag välja då som nybörjare??? :hmm: den smala eller breda??
Användarens profilbild
Av Scharlott
acire-74 skrev:Och vilken längd ska jag välja?? 4.7 eller 5.2?? :hmm:
Vilken längd du skall välja beror på din klädstorlek samt vilka knytningar du vill kunna göra. Med längden 4,7 m kan du göra samtliga knytningar om du är stl 40 eller mindre. Är du större än så, mer än 175 cm eller väger mer än ca 70 kg kan det vara bra att välja 5,2 m i fall du vill kunna knyta t.ex. omslutet kryss med knuten på magen (en av de knytningar som kräver längst sjallängd). Du skriver att du har en Hoppediz sedan tidigare, vilken längd har du där?
acire-74 skrev:Men vilken ska jag välja då som nybörjare??? :hmm: den smala eller breda??
Det är en smakfråga vilken man föredrar - den smalare 60 cm eller den bredare 70 cm. En de vill svepa in sig i mycket tyg medan andra vill ha en smidigare bärsjal :wink: Oavsett tycker jag du skall välja en i en färg du tycker om och trivs med 8)
Användarens profilbild
Av Ebboba
acire-74 skrev:ÅÅÅÅ en Zara tråd!! :vågen: Jag ska ju precis gå över till vävd sjal (från trikå) Och jag blev ju trollbunden av vackra zara sjalen!!! :love: Men är det en bra sjal att börja med när man egentligen är nybörjare på sjalar? Har ju bara burit Maja i trikån. Men jag har en tjock hoppe med o tycker den är lite fööör tjock o svår att börja ryggknyt med!
Hjälp mig!!!!! Är jag heltokig om jag börjar med en Zara?? Fast det är ju en bland de finaste sjalar jag sett, men det ska ju vara smidigt oxå!

Zaran var min första (och än så länge enda) vävda sjal och både jag och sambon älskar den :heart: :heart:
Ingen av oss har fått känslan av mycket tyg, trots att den är 5,2 m lång, och jag hade nog klarat mig med 4,7.
Vi har inte börjat med ryggknyt än, det är den för lång för, jag testade en gång och fick hur mycket sjal som helst över.
Jag tycker absolut att du ska satsa på en zara, den är ju så vacker och lättknuten och jaa... bra :lol:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Oj vad många inlägg det har kommit sedan det var det där flytvästtjafset! Jag har inte tittat in i tråden på ett tag.
Nu tänkte jag egentligen bara bekräfta att min Zara är en hemmafärgad svart/vit original. Det var enkelt att färga själv och original-färgen är ju liksom som gjord för det. :D :tumup:

Tillägg:
Jag beställde också från Ellevill eftersom den inte hade kommit till Sverige än. Jag slapp tull och det blev ungefär samma pris som det hade blivit från MammaBarn. Men åker man på tullavgift så blir det ju dyrare. Det finns nog ingen anledning att beställa från Ellevill nu när Zara finns hos MammaBarn.
Användarens profilbild
Av Erica74
Ebboba skrev:
acire-74 skrev:ÅÅÅÅ en Zara tråd!! :vågen: Jag ska ju precis gå över till vävd sjal (från trikå) Och jag blev ju trollbunden av vackra zara sjalen!!! :love: Men är det en bra sjal att börja med när man egentligen är nybörjare på sjalar? Har ju bara burit Maja i trikån. Men jag har en tjock hoppe med o tycker den är lite fööör tjock o svår att börja ryggknyt med!
Hjälp mig!!!!! Är jag heltokig om jag börjar med en Zara?? Fast det är ju en bland de finaste sjalar jag sett, men det ska ju vara smidigt oxå!

Zaran var min första (och än så länge enda) vävda sjal och både jag och sambon älskar den :heart: :heart:
Ingen av oss har fått känslan av mycket tyg, trots att den är 5,2 m lång, och jag hade nog klarat mig med 4,7.
Vi har inte börjat med ryggknyt än, det är den för lång för, jag testade en gång och fick hur mycket sjal som helst över.
Jag tycker absolut att du ska satsa på en zara, den är ju så vacker och lättknuten och jaa... bra :lol:
Ok du säger att 5.2 är för långt för ryggknyt?? :hmm: Vad drar du i klädstorlek? Jag är ju av större modell så jag vill ju veta vilken längd jag behöver! Jag menar att jag är 180 cm lång o drar klädstorlek 46/48. (PS Vill du inte skriva det öppet vad du har för storlek kanske du kan pm:a mig)
Användarens profilbild
Av Erica74
Scharlott skrev:
acire-74 skrev:Och vilken längd ska jag välja?? 4.7 eller 5.2?? :hmm:
Vilken längd du skall välja beror på din klädstorlek samt vilka knytningar du vill kunna göra. Med längden 4,7 m kan du göra samtliga knytningar om du är stl 40 eller mindre. Är du större än så, mer än 175 cm eller väger mer än ca 70 kg kan det vara bra att välja 5,2 m i fall du vill kunna knyta t.ex. omslutet kryss med knuten på magen (en av de knytningar som kräver längst sjallängd). Du skriver att du har en Hoppediz sedan tidigare, vilken längd har du där?
acire-74 skrev:Men vilken ska jag välja då som nybörjare??? :hmm: den smala eller breda??
Det är en smakfråga vilken man föredrar - den smalare 60 cm eller den bredare 70 cm. En de vill svepa in sig i mycket tyg medan andra vill ha en smidigare bärsjal :wink: Oavsett tycker jag du skall välja en i en färg du tycker om och trivs med 8)
Hoppedizen är 4.9 (kan det stämma??) nu när jag mätte den.Den har jag bara provat nån gång med att knyta ryggsäck! Det fanns då lite tyg över, men inte för mycket om jag säger så. Men jag är över 175 cm o väger en del mer än 75 kg, så kanske ska jag satsa på 5.2:an då?? Men min tanke är väl att bära mest på ryggen! Hmmm detta lev knepigt.
Och nu har jag varit i kontakt med Lottie på mammabarn o måste maila henne innan den 2 nov för att få med sjalen i beställningen hon ska göra! :? Och tills dess måsta jag ha bestämt vilken längd!! Usch va jobbigt de blev! :|
Användarens profilbild
Av hcvc
MilanE skrev:Jag tycker absolut att du kan börja med en Zara som nybörjare på vävd!
:iagree:
Det dumma med Zara är ju bara att begagnat marknaden är så liten, och en använd sjal är ju alltid så mycket skönare än en fabriksny. Och billigare... Fast Zaran är faktiskt tillräckligt skön och lättknuten redan efter en tvätt+stryk (upprepar jag mig ofta eller???), även om den blir ännu skönare med lite användning. Skulle definitivt rekommendera den som en första vävd. Den eller en väl använd av annat märke. Storchenwiege, Didymos, Hoppediz däremot skulle jag aldrig köpa fabriksny!
Användarens profilbild
Av Erica74
Disavi skrev:Nu har vi beställt en Zara.. :eld:

Samma här! :eld: :rocka: :app:

Får man fråga vilken det blev för eran del???

Här blev det en candy i alla fall! :heart:
Det kommer ingen post i morgon va :hmm: Skulle vilja ha den hit snart, helst IDAG! :roll:
Användarens profilbild
Av disavi
acire-74 skrev:

Det kommer ingen post i morgon va :hmm: Skulle vilja ha den hit snart, helst IDAG! :roll:
:hmm: tror inte de kommer post imån.. :(
Vi beställde en orginal.. Så ja kan färga den om ja vill... Flest möjligheter tänkte ja.. Vilken längd tog ni??
Användarens profilbild
Av Erica74
Disavi skrev:
acire-74 skrev:

Vi beställde en orginal.. Så ja kan färga den om ja vill... Flest möjligheter tänkte ja.. Vilken längd tog ni??
Ok det var ju smart att ta en orginal.... kanske jag med skulle gjort :hmm:

Det blev en 5.2 m sjal jag beställde! Du då?Blev de 4.7:an för dig?

Fick mail av Lottie igen o leveransen väntas ca v 46. Hur ska jag klara av att vänta sååååå länge Bild Ja ja, den som väntar på nåt gott...
Användarens profilbild
Av Erica74
Är det fler som har bilder på hemma färgade zara sjalar som man kan få se?? :D
Användarens profilbild
Av disavi
acire-74 skrev:
Disavi skrev:
acire-74 skrev:

Fick mail av Lottie igen o leveransen väntas ca v 46. Hur ska jag klara av att vänta sååååå länge Bild Ja ja, den som väntar på nåt gott...
Väntar alldeles för länge..

Jo de blev 4,7 för oss..

Vilken v e de nu?? Ja har oxå fått mail från henne..
Användarens profilbild
Av Erica74
Disavi skrev:
acire-74 skrev:
Disavi skrev:
acire-74 skrev:

Väntar alldeles för länge..

Jo de blev 4,7 för oss..

Vilken v e de nu?? Ja har oxå fått mail från henne..
Det e v 44, snart v 45 :app: Vad ska vi hitta på så länge,... medans vi väntar då :hmm: Bild Bild
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 40
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?