Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Disavi skrev:Ok, nu har ja bestämt mig att köpa en Zara.
Men vilken färg? Eller ska ja köpa orginal å sen färga??
Frågorna e många.. :D
Starta en ny tråd med dina frågor tycker jag!
Den här är så rörig med en massa flytvästar och så... :whut:
Användarens profilbild
Av disavi
smedsboemma skrev:
Starta en ny tråd med dina frågor tycker jag!
Den här är så rörig med en massa flytvästar och så... :whut:
Ja lite rörigt me alla flytvästar e de.. Särkillt som ja inte ser en ändå flytväst.. :hmm:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Vet några som färgat sina Zara original och de har blivit jättefina (sök bland bilder här på sjalbarn). En annan sak att tänka på är att de Zara som finns nu är 60 cm breda och de nya extended version-färgerna som kommer i början av november är 70 cm breda. Så ifall du tycker sjalbredden är avgörande så har du begränsat urvalet litegrann :wink:

Mitt bästa råd annars, välj den färg du tycker bäst om 8)
Av Lillblomma
Oh, snart jag med!
Har just förhandsbokat en Zara Natur!
Hoppas jag ska gilla den lika mycket som alla här verkar gilla den... Det är ju ert "fel" att jag måste ha en...
Nu måste jag ju bara vänta kasnek TVÅ veckor! HUR ska det gå??!!?

//A
Användarens profilbild
Av hcvc
Lillblomma skrev:Oh, snart jag med!
Har just förhandsbokat en Zara Natur!
Hoppas jag ska gilla den lika mycket som alla här verkar gilla den... Det är ju ert "fel" att jag måste ha en...
Nu måste jag ju bara vänta kasnek TVÅ veckor! HUR ska det gå??!!?

//A
TVÅ VECKOR!!! Ja, det är väl karaktärsdanande iaf! Har du tänkt ha kvar den i natur eller färga? Ska bli spännande att höra vad du tycker om den. Du delar väl med dig här?! Zara är ju väldigt snäll redan fabriksny jämfört med de andra sjalar jag provat, men jag tycker ändå alltid att en tvätt+strykning direkt gör otroligt stor skillnad i lättknutenhet, mjukhet och lenhet. Sedan blir den bara bättre och bättre! Min nya Candy börjar äntligen bli riktigt, riktigt bra. Funderar på om det kanske är dags för en andra tvätt+stryk, efter det lär den nog vara mjukare än mjukast!
Av Lillblomma
Tjaaa... Alltså, först skulle den ju skickas till Oslo, och sen ttill butiken i Sverige och sen hem till mig, så det lär ju dröja lite, men då vet jag att jag alltså ska börja med att vätta, torka (bara hänga eller tumla?) och stryka den.
Och den ska få förbli naturell... Precis så där svalt diskret och passar till allt, som jag gillar.

//A - lääängtar!
Av Staxson
Funderar starkt på att köpa en Zara :D men vet inte riktigt vilken längd jag ska ta....när det står 4,7 är det mätt ända ut på de snedskurna ändarna då?? Kan nån av er som har en Zara på 4,7 mäta sin sjal så jag får lite mått att gå på...hehe...tackar er alla på förhand! Jo, vart har ni beställt från när ni köpt era sjalar...direkt på ellevilles hemsida eller från nån annan nätbutik....har fått för mig att det är billigare att beställa direkt från elleville men jag kan ha fel :hmm:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Staxson skrev:Funderar starkt på att köpa en Zara :D men vet inte riktigt vilken längd jag ska ta....när det står 4,7 är det mätt ända ut på de snedskurna ändarna då?? Kan nån av er som har en Zara på 4,7 mäta sin sjal så jag får lite mått att gå på...hehe...tackar er alla på förhand! Jo, vart har ni beställt från när ni köpt era sjalar...direkt på ellevilles hemsida eller från nån annan nätbutik....har fått för mig att det är billigare att beställa direkt från elleville men jag kan ha fel :hmm:
Hoppas det är ok att jag som är återförsäljare svarar på frågan :wink:
Måtten är med en snedskuren sida inräknat. De är ca 10 cm längre än angiven sjallängd helt nya innan tvätt.
Det är inte billigare att beställa direkt från Norge, pga högre fraktkostnader. Sedan tillkommer även tullkostnader etc och då blir det t.o.m. dyrare.
Användarens profilbild
Av hcvc
Jag köpte min Zara Candy 4,7 från Ellevill, eftersom den inte fanns i Sverige än då. 5,2:an köpte jag från Scharlott/ mammabarn.se och det var dels billigare i sig och dels slipper man vara nervös för att det ska tillkomma ytterligare utgift i form av tull...

Min 4,7:a mätte ca 4,4 i fullbredd och sedan tillkom två snedskurna ändar om 55 - 60 cm vardera. Min krympte inte mer än någon enstaka cm efter tvätt, men då mätte jag den efter att jag hade jag strukit den. Zaran ska tvättas med lågt varvtal på centrifugeringen även om den tål 60 grader, så jag valde 40 grader fintvätt för säkerhets skull. Den tål ej torktumling enligt tvättråden, men den torkar rätt fort och så är det perfekt att ta och stryka den torr när den fortfarande är lite fuktig.

:twisted:
Användarens profilbild
Av Erica74
ÅÅÅÅ en Zara tråd!! :vågen: Jag ska ju precis gå över till vävd sjal (från trikå) Och jag blev ju trollbunden av vackra zara sjalen!!! :love: Men är det en bra sjal att börja med när man egentligen är nybörjare på sjalar? Har ju bara burit Maja i trikån. Men jag har en tjock hoppe med o tycker den är lite fööör tjock o svår att börja ryggknyt med!
Hjälp mig!!!!! Är jag heltokig om jag börjar med en Zara?? Fast det är ju en bland de finaste sjalar jag sett, men det ska ju vara smidigt oxå!
Användarens profilbild
Av MilanE
acire-74 skrev:ÅÅÅÅ en Zara tråd!! :vågen: Jag ska ju precis gå över till vävd sjal (från trikå) Och jag blev ju trollbunden av vackra zara sjalen!!! :love: Men är det en bra sjal att börja med när man egentligen är nybörjare på sjalar? Har ju bara burit Maja i trikån. Men jag har en tjock hoppe med o tycker den är lite fööör tjock o svår att börja ryggknyt med!
Hjälp mig!!!!! Är jag heltokig om jag börjar med en Zara?? Fast det är ju en bland de finaste sjalar jag sett, men det ska ju vara smidigt oxå!
Jag tycker absolut att du kan börja med en Zara som nybörjare på vävd! Jag upplever den smidigare att knyta än Hoppen och den är ju lite smalare (om du inte väljer extended) och det gör att man inte får lika mycket känslan av "mycket tyg".

Vilken är du sugen på?
Användarens profilbild
Av Erica74
MilanE skrev:
acire-74 skrev:ÅÅÅÅ en Zara tråd!! :vågen: Jag ska ju precis gå över till vävd sjal (från trikå) Och jag blev ju trollbunden av vackra zara sjalen!!! :love: Men är det en bra sjal att börja med när man egentligen är nybörjare på sjalar? Har ju bara burit Maja i trikån. Men jag har en tjock hoppe med o tycker den är lite fööör tjock o svår att börja ryggknyt med!
Jag tycker absolut att du kan börja med en Zara som nybörjare på vävd! Jag upplever den smidigare att knyta än Hoppen och den är ju lite smalare (om du inte väljer extended) och det gör att man inte får lika mycket känslan av "mycket tyg".

Vilken är du sugen på?
Ok du tror jag kan börja med den alltså!!! :vågen: vad menar du med extended?? :rodna: (kan typ inget)
Jag är mest sugen på candyn, men nu såg jag på smedsboemma att hon hade en vinröd...o den var inte dum den heller :love: Men är den kanske hemmafärgad??
Användarens profilbild
Av Scharlott
acire-74 skrev:Ok du tror jag kan börja med den alltså!!! :vågen: vad menar du med extended?? :rodna: (kan typ inget)
Jag är mest sugen på candyn, men nu såg jag på smedsboemma att hon hade en vinröd...o den var inte dum den heller :love: Men är den kanske hemmafärgad??
Hoppas det är ok att jag svarar på frågan om extended version :wink:
Det är nya färger som kommer nu i november för Ellevill Zara. De kommer vara 70 cm breda, medan de nuvarande färgerna är 60 cm breda.
Mer info här: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 8&t=109160

Smedsboemmas snygga Zara är mycket riktigt hemmafärgad. Var från början en Original, dvs svart/vit (rätta mig gärna om det är fel Emma :wink:).
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 40
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?