Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Jag har aldrig stickat mer än nån halsduk och mössa men nu vill jag skaffa mig en ny hobby och eftersom jag gillar att vara hemma så är ju sticka perfekt tänkte jag. :lol: Hur börjar jag? Vad ska jag ha för garn? Kan man beställa garn och stickor på nätet eller ska man ta sig till en garnbutik? Var hittar man beskrivningar? Skulle vilja börja med en mössa till mig själv.
Av Ponyo
Jag skulle nog gå till en garnaffär. Det är så underbart att få gå och klämma på garner. Där kan man även titta på mönster (om man inte redan tittat efter ett i sina böcker, eller på nätet)
Användarens profilbild
Av november
Mamasamueli skrev: Men vet du vad du ger dig in på? :nono: Stickning kan bli ett farligt och dyrt beroende.

Som allt annat man inspireras till på sb menar du? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Eld77
Mamasamueli skrev:
Bubbi skrev:Jag skulle nog gå till en garnaffär. Det är så underbart att få gå och klämma på garner.
Bra tips! :D

Och så kan man ta en tur till biblioteket och kolla igenom handarbetes-hyllan, det finns gott om inspirationsböcker om stickning.

Men vet du vad du ger dig in på? :nono: Stickning kan bli ett farligt och dyrt beroende.
För att inte tala om platskrävande. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit hem med garn som jag tänkt använda till nåt projekt som sen inte har blivit av eftersom jag har för lite tid. Ändå går jag in på Yll o tyll igen och kommer ut med en ny garnhärva. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Eld77 skrev:
Mamasamueli skrev:
Bubbi skrev:Jag skulle nog gå till en garnaffär. Det är så underbart att få gå och klämma på garner.

Och så kan man ta en tur till biblioteket och kolla igenom handarbetes-hyllan, det finns gott om inspirationsböcker om stickning.

Men vet du vad du ger dig in på? :nono: Stickning kan bli ett farligt och dyrt beroende.
För att inte tala om platskrävande. Jag vet inte hur många gånger jag har kommit hem med garn som jag tänkt använda till nåt projekt som sen inte har blivit av eftersom jag har för lite tid. Ändå går jag in på Yll o tyll igen och kommer ut med en ny garnhärva. :oops: :lol:
Åååhhh... Yll o tyll....
Användarens profilbild
Av trollmamma
hur man stickar i sig kan du hitta en uppsjö av vedeosar på Y tube ..
Det lättaste att börja med är i mina ögon ett trevligt garn o en trekant sjal då börjar d med 3-5 maskor o ökar med en maska varje varv o du får mer o mer o sticka i samma veva som du blir bättre o bättre på't :wink: en lätt sjal

Lycka till o berätta hur det går !
Av Umma
Jag har hört att det finns en bra garnaffär i din stad, inte varit där än själv! Det är jättekul att sticka! :)
Användarens profilbild
Av november
Tack, vilka fina tips! Nästa gång jag ska in till stan ska jag kolla garnaffären. Jag vet bara en, undrar om det är den som ska vara bra? :hmm:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Björklöv skrev:
Eld77 skrev:
Mamasamueli skrev:

Åååhhh... Yll o tyll....
Gah, vilken affär :whut: Jag sitter och knåpar på en beställning nu :lol:
Användarens profilbild
Av lingonben
Björklöv skrev:
Eld77 skrev:
Mamasamueli skrev:

Åååhhh... Yll o tyll....
:iagree: Man blir alldeles lycklig bara av att stå och titta på alla vackra garner där!
Bra att de tar emot internet-beställningar nu när jag inte är student längre! :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har länkar till olika sidor med gratis stickmönster i min blogg. :) Länk i min signatur.
Användarens profilbild
Av november
Asereht skrev:Jag har länkar till olika sidor med gratis stickmönster i min blogg. :) Länk i min signatur.
Tack! Vad inspirerande!!

Kan man räkna ut ung hur många maskor som motsvarar cm? Om mitt huvud är 55 cm i omkrets, hur många maskor ska då en blivande mössa ha? :hmm:
Av Ponyo
nickedockan skrev:
Asereht skrev:Jag har länkar till olika sidor med gratis stickmönster i min blogg. :) Länk i min signatur.
Tack! Vad inspirerande!!

Kan man räkna ut ung hur många maskor som motsvarar cm? Om mitt huvud är 55 cm i omkrets, hur många maskor ska då en blivande mössa ha? :hmm:
Beror helt garnkvalitet och stickor.
Sticka en provlapp, mät och räkna

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?