Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag ska sy ett par pyjamasbyxor till mig själv men har inget mönster så jag försöker rita av mina mjukisbyxor. Jag testsyr först i ett annat tyg men...nåt blir inte rätt. Det är som att det saknas en massa tyg i rumpan?? Jag har tagit fram Linus byxmönster och försöker jämföra men jag vete17 vart felet sitter. Alltså fram blir det bra men så bak är det som att det skulle behövas mer, men hur?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hur har du ritat? Byxmönster ser ju inte likadana ut fram och bak.
Om du vill rita av ett mönster tycker jag att det är enklast att ta ut "grensvängen" genom att vränga ett byxben och stoppa i det andra. Så får man markera var sömmarna ska gå och ta del för del. Annars kan jag kolla om jag har något mönster på vuxenbyxor om du vill låna.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja jag har ju stoppat in det ena i det andra och försöker göra som det ser ut, olika fram och bak...men jag fattar inte...det borde ju rimligen passa eftersom det är mina byxor men nåt funkar inte, det känns som jag skulle behövt lägga in en kil :roll: Jag vet att jag har ett mönster från när jag sydde lackbyxor men jag vet inte vart jag lagt det. Nån kan ha kastat det o trott det varit skräp för det var utklippt från en sopsäck :evil: Vet precis vart jag hade det men jag har nyss tagit ut allt därifrån och städat där och nu finns det inte längre. Jag lånar gärna om du har något lättillgängligt, bara så jag ser vart felet sitter. Blev lite trött just nu på att ta av o på o rita om o testa och jag fryser! *mutter mutter*
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu har jag hittat ett riktigt mönster och har provsytt igen men det fattas fortfarande tyg i rumpan, är nog mig det är fel på... :Hahaa:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Har du rätt mönster till rätt tyg? Jag funderar på om mönstret är för trikå, eller plysch, men ditt tyg är mindre stretchigt.
Sen har jag för mig (men är inte säker) att det är rätt mycket hållning på ett par byxor. :? :hmm: och då är det nog på just bakstyckets grendel.
Användarens profilbild
Av Jennelii
smedsboemma skrev:Har du rätt mönster till rätt tyg? Jag funderar på om mönstret är för trikå, eller plysch, men ditt tyg är mindre stretchigt.
Sen har jag för mig (men är inte säker) att det är rätt mycket hållning på ett par byxor. :? :hmm: och då är det nog på just bakstyckets grendel.
Det är ett "mjukbyxmönster" (sy kläder av mjuka tyger är boken) Ny testsyr jag ju bara i ett (flera) gamla lakan, byxorna ska ju inte vara tighta i vilket fall som helst så det borde ju inte ha nån betydelse? Eller?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?