Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har testat ryggomslut och gett X-omslut rygg en ny chans efter tips här och gillar båda knytningarna. Ett stort problem återstår dock (upprepar en gammal fråga som jag inte riktigt fått svar på) hur får jag in Edvins armar igen innanför sjalen?
Var ute på mysig promenad med Edvin i X-omslut rygg som slutade med honom på blött grus medan jag knöt om sjalen på magen och sen mamma och barn på ganska dåligt humör. Han hade snällt armarna inne i sjalen tills han blev trött och lite kinkig, försökte knyta om men var inte riktigt läge.
Hur gör ni om barnet har armarna utanför sjalen och sen blir trött eller somnar?
juliaanna skrev:Funderade på det, men fanns inte så många att välja på med dagens mulna och blåsiga väder ( en allvarlig man med stor hund) :wink: Hur gör du iom du är ute i skogen?
Vi promenerar nästan alltid i skogen och just för säkerhets skull tar jag selen många gånger för jag inte vill att hon ska kämpa sig ut ur bärdonet. :hmm:
juliaanna skrev:Känner mig lite tjatig, men blir det inte samma problem med selen om barnet somnar? :hmm:
Inte riktigt. I selen sitter barnet i samma position med armarna hela tiden, eller de "hoppar inte ur" selen som de kan göra på sjalen.

Och somnar barnet har man förhoppningsvis en sele där man smidigt kan ta upp huvudstödet själv och då har man säkrat att barnets huvud inte hänger och slänger.
Inhandlade en Patapum för ett tag sen men vi har inte riktigt vant oss vid den än. Känns som att E är både för stor och för liten. Selen skär in lite under armarna när han har dem ute och han gillar som sagt var att vifta med armarna :wink: . Tycker nästan att han sitter stadigare i sjalen än i selen när han har armarna ute i båda delar. Sover era barn alltså med armarna ute i selen? Eller lyckas ni ploppa in dem under axelremmarna:hmm:
Sen är det nog fortfarande sjalen som är min grej så är det någon som har någon smart lösning på arm-probelmet där är jag tacksam för tips :)
Jag har samma problem själv, så fort L blir kinkig åker armarna upp och sen blir han apförbannad om man försöker få ner dem (med hjälp av pappa eller så), så då brukar jag få göra om knytningen igen eller helt enkelt göra som du och knyta på magen istället.

Men nu när jag satt och funderade på det hela kom Vrikkesikker-knytningen upp i huvudet - jag satt och såg på den videon innan jag läste ditt inlägg :) - borde man inte kunna använda sig av den?
http://www.youtube.com/watch?v=UltU9nCo ... re=related
Jag menar där kan man ju lösa den sista knuten och sen göra den näst sista moven som hon gör där hon drar sjaländarna rakt upp. På så vis borde man kunna få in armarna återigen innanför sjalen.
Eller tänker jag fel nu? :hmm:
Lillpalten sover så jag kan ju inte testa själv ännu.
Vi får prova helt enkelt.
Jag lärde mig att hitta in i sjalen framifrån, under mina egna armar, och lyckades fiska in barnens armar den vägen. Sen behövde jag iofs sträcka upp kanterna och tajta ihop krysset igen, men det gick fint. Bör kanske tillägga att jag är ganska rörlig i axlarna...
Vad kul att få några fler svar! :D Känns inte riktigt som att jag har hittat någon lösning än så det kan behövas.
Jag tror att det blir svårt att kombinera X-omslut med vrikkesikker, gör man inte lite tvärt emot i de olika knytningarna :hmm: Vill gärna höra hur det gick om du testade det!
Den andra lösningen lät väldigt intressant men vet inte om jag är tillräckligt rörlig. Får ta reda på det imorn.
Frågan är i alla fall ännu mer aktuell nu än när jag skrev den för nu klarar jag i alla fall av att knyta upp Edvin på ryggen själv så att han sitter bra :vågen: Sen vet man aldrig ändå hur det blir, nu tränar han på att resa sig och gå så skulle så klart testa i sjalen också :wink:
Kom på att jag ska passa på att fråga hur ni gör med huvudet när barnet somnat? Försökte dra upp sjalen över Edvins huvud när vi var ute på promenad men det slutade i katastrof. Fick stå dubbelvikt i tio minuter och vänta på förstärkning :x
Har läst om och sett bildserie där man lutar sig framåt och drar upp sjalen så trodde ju det skulle gå. Funkar det för er?
Tills vidare har jag med en extra sjal till huvudet för säkerhetsskull.
juliaanna skrev:Kom på att jag ska passa på att fråga hur ni gör med huvudet när barnet somnat?
Jag brukar helt enkelt knyta upp och lägga den övre änden över huvudet! Inte svårt alls när barnet sover. Man får bara se till att det lilla huvudet ligger åt rätt håll. Det är bra att ha ett skyltfönster, en bil eller liknande att spegla sig i ;)
Jag brukade be mina barn att stoppa in armarna om dom blev sömniga på ryggen, men jag minns inte hur gamla dom varnär det började funka och jag vet ju inte heller hur gammal din son är, men ungar brukar ju kunna haja rätt snabbt, så du kan ju iaf prova. Om dom somnade brukade jag antingen knyta fast huvudet med en liten sjal, eller så bara luta mig framåt och knyta om och då knyta fast huvudet, det går fort när man tränat några gånger.
Edvin är snart elva månader och ganska bångstyrig när han känner för det. Så än så länge är det nog jag som får stoppa in armarna åt honom. Men ska definitivt prova att prata med honom om det också.
Jag provade att knyta om också när jag inte lyckades dra upp sjalen men tyckte att det på sätt och vis var svårare när E sov och var mer avslappnad i kroppen. Men nästa gång är jag mer förberedd så då går det säkert bättre. Ska inte stå med riktigt så många inbillade åskådare i fönsterrutorna då om jag får välja. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?