Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

diddeldi skrev:
millla skrev:Det verkar vara lite olika hur man säger... :? Det borde betyda att hur man än uttalar namnen så är man inte heeeelt fel ute, eller?
alltså ingen av dem är ju svensk från början, så "egentligen" ska beco uttalas på amerikanska och manduca på tyska, men sen kan man ju försvenska uttalet. huvudsaken är väl att den man pratar med förstår vad man menar :wink:
Ungefär så tänker jag också, säger MandUka och Becko.
mari_tres skrev: Ungefär så tänker jag också, säger MandUka och Becko.
Dessa sätt att säga känns naturligast för mig iallafall.
Av Tyche
millla skrev:

Så säger jag. MandUka har jag testat mig fram med, vilket som låter bäst. Beco (becko) var självklart för min del.
Jag säger dem som jag tycker de borde uttalas (med bara en konsonant efter vokalen) beeeco och manduuuuuca Annars tycker jag de borde stavas Becco och Manducca. Som Ecco (skor) de säger jag Ecko om. SEKO (fackförbundet) säger jag också Seeeeko om, inte Secko eller Lego- Leeeego och inte Leggo

Men äsch, jag vet inte, och huvudsaken är ju att man blir förståd :D:D
diddeldi skrev:alltså ingen av dem är ju svensk från början, så "egentligen" ska beco uttalas på amerikanska och manduca på tyska, men sen kan man ju försvenska uttalet. huvudsaken är väl att den man pratar med förstår vad man menar :wink:
Ja det förstås :hmm: Nåja, här är det bara jag som bär i Beco, så uttalet på vår ort måste ju bli som jag bestämmer det :Hahaa: Kanske ska börja kalla den för Bejcon eller nåt :Hahaa: :Hahaa:
Apelsin skrev:
MilanE skrev:
diddeldi skrev:alltså ingen av dem är ju svensk från början, så "egentligen" ska beco uttalas på amerikanska och manduca på tyska, men sen kan man ju försvenska uttalet. huvudsaken är väl att den man pratar med förstår vad man menar :wink:
Ja det förstås :hmm: Nåja, här är det bara jag som bär i Beco, så uttalet på vår ort måste ju bli som jag bestämmer det :Hahaa: Kanske ska börja kalla den för Bejcon eller nåt :Hahaa: :Hahaa:
bänkon eller möjligtvis bacon hette den här i början, det var kära dottern som kallade den så :loving:

Men allvarligt, man kan inte säga att något är rätt eller fel. tänk taco etc etc etc Preem är ett annat.
Håller absolut med! Och taco tror jag också att det finns en hel del olika uttal på, för att inte tala om preem! Och tänk att härhemma heter tillexempel mustasch för muntasch och det är maken och inte barnen som säger fel 8)
Omröstning från en amerikansk sida:

Beco
Do you pronounce it "Beeco" or "Becho"?

View Poll Results: How do you pronounce it?

Beeco like a bumble bee 21.43%

Becho like an echo cho ho o 64.29%

Um, what? 14.29%
Tyche skrev:
millla skrev:

Så säger jag. MandUka har jag testat mig fram med, vilket som låter bäst. Beco (becko) var självklart för min del.
:iagree: så säger jag med...
Användarens profilbild
Av hcvc
hörnsten skrev:Sinsemellan brukar maken och jag säga "manducha" ibland, helt enkelt bara för att det låter roligare. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: tycker jag också! Synd bara att jag inte behöver säga manduca så ofta :( .

Jag säger beeeeco och manduuuca (och pattapuuum) :D !
Av Zsarah
Beco uttalar jag snabbt lite på finskt vis:P
Be-ko (uttalar bekå)

manduca uttallar jag mannduuuca
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?