Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag och J var in till mormor idag när vi ändå åkte förbi :) Tog en promenad med vagn (och manducan under utifall J inte ville åka längre i vagnen) J var trött och somnade efter 10 meters promenad. Samtalar om det mesta och mormor kommer in på att J nog är så trygg för att hon blivit buren i sjalen och sele så mycket. (J hade tidigare inne hos mormor impat med att ta på sig byxorna själv och kunna säga fyra olika färger på klossar så mormor förstod) Mormor gick vidare med att hon inte tycker J är mammig utan snarare framåt och trygg i att jag finns där för henne och att det nog också sjalens förtjänst. J har kommit in i en period då hon tycker väldigt mycket om att hjälpa till, oavsett om det är att mata katten eller hästarna, diska plocka undan osv. Det tycker mormor också måste vara något som hänger ihop med bärandet, på så vis att J alltid har varit i höjd för att se vad jag gör, J har alltid fått hänga med på allt (enda undantaget var när unghästen var lite omöjlig att leda, då fick hon sitta i vagnen och vänta) Mormor pratade sig varm om hur bra sjalandet är :loving:

Det har tom gått så långt att hon rekomenderade sjal till en kvinna (också en mormor) på en sykurs. Den kvinnans dotter ringde nämligen och talade om att hon "jagade" runt barnet krypande i lägenheten för att de skulle kunna gå på promenad. Barnet ville nämligen inte sitta i sin vagn längre än 5 min (om hon inte sov) och hon orkade inte bära hela promenaden... Om barnet var trött när de gick ut kunde det sova en stund och så var det inte så långt kvar då det behövdes bära om barnet vaknade innan de var hemma. Tyvärr vet jag inte fortsättningen på den historien eftersom det var första och kanske enda gången mormor träffade den kvinnan.

Mormor har även rekomenderat sjal och ergonomisk bärsele till alla sina vänninor och deras barn och barnbarn :tumup:

Ville mest dela med mig, tycker det är så roligt att hon förstått tjusningen med att bära. Hon funderar inte heller på hur länge jag eg tänker fortsätta bära utan tycker att vi kan fortsätta så länge det passar oss. Behöver jag säga att jag :heart: min mamma?
Användarens profilbild
Av tweed
Auroratiger skrev:"Jag önskar att sådana fanns när mina barn var små"
Det har jag också fått höra många ggr, förvånansvärt ofta från män i 70-årsåldern. Hur mycket bar de sina barn öht liksom, de måste verkligen känna att de missade nåt. Min mamma däremot gillar inte sjalandet, tycker att det är att skämma bort. Fast hon tyckte att det var dumt att ha vagnen på torget när det var massor med folk, när man kan bära smidigt :?
Användarens profilbild
Av Nira
Auroratiger skrev:"Jag önskar att sådana fanns när mina barn var små"
Så tycker min mamma också! Det är så underbart med kloka mammor som förstår att det är underbart att bära för alla inblandade! :heart:
Igår skulle mormor vara barnvakt, då frågade hon innan jag åkte hur hon skulle bära sig åt med ringsjalen :vågen: J och hon testade på en gång och det såg riktigt fint ut :tumup:
Idag fick jag höra av L att mormor burit i manducan också 8) L hade hjälpt till med inställningarna :loving: Tur att det finns stora barn hemma som kan visa hur det ska gå till :app:
Av Jinxan
zero.sara skrev:Igår skulle mormor vara barnvakt, då frågade hon innan jag åkte hur hon skulle bära sig åt med ringsjalen :vågen: J och hon testade på en gång och det såg riktigt fint ut :tumup:
Idag fick jag höra av L att mormor burit i manducan också 8) L hade hjälpt till med inställningarna :loving: Tur att det finns stora barn hemma som kan visa hur det ska gå till :app:
:vågen: :vågen:
Användarens profilbild
Av zingo
:vågen: Mormor är inte dum hon inte!!! :vågen:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?