Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
Jag har planer på ny soffa, men hittar inte någon färg jag gillar på maskintvättbart tyg. Min tanke är att köpa en BLEKINGE VIT klädsel och färga i någon relativt ljus färg.
Tips någon?
Användarens profilbild
Av jazoo
Mitt bästa tips är att se till att du färgar hela klädseln i en och samma maskin. Vår tvättmaskin var för liten för det, vilket ledde till att vi fick lite olika färger på dynor och själva sofföverdraget. Det såg inte illa ut, men det var inte riktigt det vi hade tänkt oss.

Skall man färga ett mörkt tyg så är också avfärgning att rekommendera, annars blir det lätt väldigt mörkt, men det var ju inte aktuellt för dig om du väljer vitt.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av jag71
Vi har fägat ett sofföverdrag. Fägade rygg kuddar för sig och sitt kuddar för sig och så själva soffstommeöverdraget för sig (i en annan färg). Det var en soffa vi fått och inget kunde bli sämre så det spelade ingen roll att ryggkuddaran blev mörkare än sittkuddarna och överdraget ser nästan batikfärgat ut. Absolut inte jätte snyggt men ho os s är det en soffa som står brevid så det är inget man tänker på (eller så har vi blivit vana bara :lol: :lol: ) Tipsen är alltså att färga i en stor maskin som kan ta allt samtidigt och ändå inte vara full. jag vet att vissa tvätterier kan fäga mot betalning.
Användarens profilbild
Av korell
ja, som skrivet. vill du ha samma nyans på alla delar så färga samtidigt i stor maskin. Om maskinen blir för hårt packad riskerar du ett flammigt färgat tyg.

Och jag skulle tro att man får räkna med att tråden förblir vit lr iaf ljusare än klädseln.
Modigt att köpa nytt och färga! :D
Användarens profilbild
Av jag71
Kollade tråden och dragkedjor. Tråden är färgad emn ljusare och dragkedjan är fortfaradne vit. Fast det suns inte för den är dold. :D
Av malinka
Tack för alla synpunkter.

Så länge vi bor kvar i lägenheten har vi tillgång till en tvättmaskin som tar 5,2 kg (om jag inte minns fel). Det borde väl räcka för att få in hela klädseln tycker jag.

Tråden kommer väl att förbli vit antar jag, men jag vill ju som sagt ha en ljus soffa så det kommer förhoppningsvis inte att synas alltför mycket.

Bemz var något helt nytt för mig. Beställde tygprover på direkten. Hoppas på att någon av dem kan passa.
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jag pratade med en i personalen på vårt ikea när jag hade tänkt köpa soffa där och inte hittade nån i färg jag gillade. De sa att om man färgar så gäller inga garantier sedan på soffan. Nåt att tänka på bara! :!:
Av malinka
Tygproverna från bemz har kommit nu. Tror inte jag behöver färga trost allt :D
Användarens profilbild
Av Cayenne
JAg har en 7-kilos tvättmaskin och det är precis att all klädsel till min 3-sitssoffa får plats i maskinen. (Tomelilla). JAg har färgat en av mina klädslar ett par gånger eftersom den har blivit blekt. JAg har alltså färgat den i samma färg som den var från början. Det har gått jättebra.

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?