Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av snigel
Någon som har sytt egna amningsinlägg och har några tips?
Jag har lite PUL-bitar över som jag tänkte använda, funkar det eller blir det för tätt?
Provade att sy några inlägg efter modell pocketblöja, med PUL, fleece och flanell men det blir ju rätt tjockt och hur får man till en bra skålning? Är det bättre att skippa fleecen?
Vid förra amningen köpte jag några tyginlägg men de räckte inte till så jag vill gärna ha något som stoppar. Funderar på att sy på PUL på dem. Någon som annars vet några superduperinlägg man kan köpa?
Vet inte hur många engångsförpackningar jag har köpt....
Eftersom bebisen inte kommit kan jag ju inte heller prova mig fram och man vet ju inte hur mycket tid det blir till att sy när den väl är här.
Användarens profilbild
Av linak
Jag har sytt amningsinlägg med pul-tyg. Fungerar superbra tycker jag! Då tar inlägget mycket mer vätska än dom med bara flanell. Har bara använt flanell, ingen fleece. Men jag tycker att pulen glider lite mot behån, så jag har sytt på ett lager flanell på baksidan också, så slipper man att inlägget trillar ur...

Jag har bara sytt dom helt runda och då tycker jag att dom kupar till sig ganska bra själva, men det finns förmodligen nåt smart sätt.
Användarens profilbild
Av snigel
Efter lite sökande hittade jag faktiskt amningsinlägg med PUL av märket Mother of Eden. Säljs på(http://www.tygblojor.nu/. De har PUL, 3 lager flanell och fleece. De ser inte skålade ut. Så det borde ju funka att sy själv om man har materialet.
Användarens profilbild
Av Kusmi
De jag har här hemma är inte skålade och de funkar bättre än imses skålade. Jag läcker inte alls lika mycket den här gången heller.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?