Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tootz skrev:Jag har en kompis som ska få sitt andra barn i januari; hon har tidigare ett barn som är 1½ år. Sen jag fick Leo, så har hon fått höra mig "predika" om hur underbart, praktiskt, smidigt osv det är med sjal; så nu vill hon börja med det hon också. Så jag har erbjudit henne att låna min Looma sino när bebisen kommer; jag använder ju ändå inte den längre... och det ville hon jättegärna! Suveränt!! :D

Nu till "problemet"... Idag när jag träffade henne så tyckte hon att hon ju lika gärna kan köpa min sjal istället :shock: för jag har ju ändå ingen användning för den som hon sa... och visst.. det har jag inte.. Men.. Det är ju min första sjal... den som fick mig att inse hur underbart sjalandet är :heart: Kan man verkligen sälja den då? Jag lånar mer än gärna ut den, men sälja den? Då är den ju borta för gott :(

Är det fler som har varit eller som är lika fåniga, eller är det bara jag?? Jag har ju sedan länge insett att jag fastnat i sjalträsket totalt, men... jag börjar fundera på om det slagit slint totalt :hellu: :wink:
Nej. Det är inte bara du.
Det är jag också... ;)
Jag har ganska många "aldrig i livet att jag säljer" selar eller MTs
Du är normal. Jag lovar! :D
Användarens profilbild
Av Ebboba
Jag har sålt vår första trikåsjal. Nej, det kändes inte så jobbigt. Annat kan det bli med Zaran :love: , det är den som har fått oss att sjala på riktigt. Sen den flyttade till oss använder vi aldrig vagnen och den är ju så vacker att titta på och så mjuk och go att knyta in Love i :heart:
Användarens profilbild
Av hcvc
Har också sålt första och enda trikåsjalen (en Sino Fjällnejlika) och kan väl sakna den någon gång av nostalgiska skäl - men det går över rätt fort - men mest saknar jag att inte ha en trikåsjal att kunna visa med eller låna ut till vänner och bekanta som får barn och är nyfikna. Skulle inte sälja den om jag skulle ta beslutet idag alltså. (Men när jag tänker på hur otroligt frälst hon blev som köpte min fina Sino, så känns det ändå rätt.)

Men håller med dig Ebobba - Zaran flyttar ALDRIG!!! :rock: Zara :heart: och jag har ändå hunnit prova några andra...
Av Umma
Jag är precis lika fånig i så fall för jag behåller Sinon fast vi inte använder den så mycket längre. Jag hade tänkt sälja den men vad sjutton, den tar inte mycket plats och den är så go, så go :sjal: !!
vill hon köpa en begagnad sjal, tipa henne om köp och sälj här på SB, för då kan hon ju lika gärna köpa av nån annan!!Varför ska hon ha just DIN om hon ändå ska köpa?

nenene, inte sälja den inte, jag har varit mkt mkt nära att sälja min första trikå också, men nej....
Användarens profilbild
Av emelie
Min moby är utlånad nu.
Med instruktionshäfte och allt. Det känns faktiskt bra att den är ute o gör nytta igen.

Jag har svårt att se en försäljning, men skulle det komma till ett val mellan mobyn och vattumannen
då ryker mobyn nog direkt.
Visserligen var mobyn först, men Bebinan användes dagligen här i nästan ett år. Så den är Sjalen här hemma.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag lånar gärna ut barnens första trikåsjalar, men jag säljer dem INTE. De har en var, en moby wrap sm köptes ny till David för 4 år sedan och en begagnad hug-a-bub till Ida. Båda har varit utlånade i perioder, Idas är det nu, men sälja kommer jag aldrig att göra. Och blir det en trea i det här huset kommer hen också att få en alldeles egen förstasjal har jag bestämt! :D

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?