Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
slingrings.com
i SVERIGE ÄR NOG PRISERNA UNGEFÖR SAMMA ÖVRALLT. (sorry för caps, bebis i knät)
Lycke skrev:Tänkte sy en ringsjal i frotté att ha i badhuset. Var köper jag ringar billigast?

(Sydde min första ringsjal igår, och fick mersmak!)
Får jag föreslå "sporttröjetyg" som inte blir tungt och bökigt när det är blött? Jag sydde en sådan och är jättenöjd, även om jag inte fått tillfälle att använda den så mycket. Men den funkar klockrent i duschen. Ser också fram emot att andvända den i sommar på badstranden!
Användarens profilbild
Av Lycke
jazoo; Blir inte sporttyg kallt när det blir blött? Jag tänkte sy en i frotté och använda när jag badar och dottern "sitter på kanten", alltså inte till att bära i vattnet med, utan till amning, fika vid poolen etc. Är sporttyg bättre i alla fall?
Användarens profilbild
Av Anna
Men jag undrar om inte bärpåse är att föredra i frotte? känns som det kan bli riktigt bulkigt i ringarna.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, en i sporttyg att ha i vattnet och sen en frotte att ha vis sidan av! måste ju var urgått också för ett barn som ommer lite kall upp ur badet på sommaren och mamma svper in en i en gooo, varm frottesjal, mot mammas varma kropp!
men, när det handlar om vatten skulle jag spontat säga, välj plastringar....man vet aldrig med metall och vatten, aven då det är alu....skulle jag göra iaf....
Användarens profilbild
Av Lycke
Anna: Jag tänkte försöka "snäva av" mot ringarna, ungefär som änden på en långsjal... Fast kanske man skulle göra en påse istället? Får för mig att det blir kort användningstid bara, då frotté inte är så strechigt...

Sandra: Åh, tack för den tanken! Hade jag INTE tänkt på själv!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag föreslår absolut bärpåse i frotté. Påsens storlek beror på bäraren, inte på barnet. Jag kunde bära min nyföding och storbror på 4,5 år i samma bärpåse utan problem (fast inte samtidigt :wink:) på den tid det begav sig.
Användarens profilbild
Av Panakeia
tinaw skrev:Jag föreslår absolut bärpåse i frotté. Påsens storlek beror på bäraren, inte på barnet. Jag kunde bära min nyföding och storbror på 4,5 år i samma bärpåse utan problem (fast inte samtidigt :wink:) på den tid det begav sig.
Testade du ?

Borde kunan gå om man har en lite stor påse, sätta lilla barnet i knät på det stora.... :rofl:
Användarens profilbild
Av jazoo
Lycke skrev:jazoo; Blir inte sporttyg kallt när det blir blött? Jag tänkte sy en i frotté och använda när jag badar och dottern "sitter på kanten", alltså inte till att bära i vattnet med, utan till amning, fika vid poolen etc. Är sporttyg bättre i alla fall?
Jag säger som Sandra i såna fall - ha en av varje :D
Jo, min sjal blir förstås kall när den är blöt, men då virar jag in Alice i en handduk istället. Men hon är ju så liten än så länge.

Bärpåse i frotté var ingen dum idé... Kanske är det läge att slakta en gammal handduk för att testa...
Användarens profilbild
Av linafelicia
Anna skrev:Men jag undrar om inte bärpåse är att föredra i frotte? känns som det kan bli riktigt bulkigt i ringarna.
Det tycker jag låter som en jättebra idé. Vi har redan en vattensjal, bärpåse i frotte är ju en himla bra anledning att sy ett nytt bärredskap :D Det får nog bli en sådan när jag sytt klart vår sele som jag håller på med nu.
Användarens profilbild
Av tinaw
Sandra skrev:
tinaw skrev:Jag föreslår absolut bärpåse i frotté. Påsens storlek beror på bäraren, inte på barnet. Jag kunde bära min nyföding och storbror på 4,5 år i samma bärpåse utan problem (fast inte samtidigt :wink:) på den tid det begav sig.
Testade du ?

Borde kunan gå om man har en lite stor påse, sätta lilla barnet i knät på det stora.... :rofl:
jo faktiskt :oops: :lol: Fast inte i knät då utan bredvis varandra. Men det gick inge bra :wink:
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Hehe nu fick jag en heeelt galen idé, nämligen att köpa en extra stor badrock och ha som "vattensjalbärjacka" på badhuset :lol: Allt man kommer på att man behöver...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?