Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
skogsväsen skrev:Jag tycker att kanterna både ser ut och känns lika :hmm: på min i alla fall, men det borde ju vara lika på alla.

Att zaran skulle vara bra för ryggknytning förvånar mig men om ni säger det så skall det självklart provas.
Långsidorna är stadkant men sen den sneddade änden är ju sydd med kant. och den hamnar ju i knuten om man inte har en så lång sjal att man knyter innan snedden..
Användarens profilbild
Av hcvc
smedsboemma skrev:Vad menar ni med att den är sydd på ena sidan? Menar ni den sneddade kortsidan (eller?) för den är ju fållad. Båda långsidorna är stadkant på min.
Jag trodde också att jag hade stadkant på båda långsidorna, men när jag synade den närmre var det faktiskt skillnad. På den sidan där tvättlappen sitter har jag en stadkant, som är ljus, på den andra en lite strävare söm. Inget som stör mig eftersom jag inte hade märkt det själv...

Men jag förstår nog fortfarande inte hur du menar, Thowida? De snedskurna ändarna är ju fållade på båda sidor? Eller, ser din annorlunda ut?
Av sjaltokan
Zara ände.jpg
Så här ser ena änden ut av min Zara, långsidan är stadkant, medan snedden blir ju sydd (fållad) kant, vet inte om det stör egentligen men jag tänker på det när jag ska knyta eftersom en del av fållen hamnar runt midjan och det känns annorlunda.
Användarens profilbild
Av hcvc
thowida skrev:Så här ser ena änden ut av min Zara, långsidan är stadkant, medan snedden blir ju sydd (fållad) kant, vet inte om det stör egentligen men jag tänker på det när jag ska knyta eftersom en del av fållen hamnar runt midjan och det känns annorlunda.
Åhå, nu förstår jag kanske äntligen? Att om man knyter på det avsmalnande blir ena sidan fållad och andra stadkant? Är jag med? Och då blir det olika drag/ stadga i dem? Har inte tänkt på det, för jag köpte ju en längre just för att kunna knyta på fullbredd. Hade tänkt att kapa ändarna och göra dem raka eller kortare snedskurna, men nu gillar jag det långa hänget.

Men kolla på din bild, den långsidan som man ser är ju inte likadan ut som den andra, va? Den långsida som man ser på bilden har en mycket smalare stadkantsliknande del och som ljusrosa ganska sträva stygn som är sydda längs hela kanten. Titta på motstående långsida - den ser annorlunda ut. Mer som en klassisk stadkant och inga stygn. Tycker du inte? Äh, nu flummar jag ut helt på detaljer, men det är väl det man ska få ha SjalBarn till :roll: .
Av sjaltokan
hcvc skrev: Åhå, nu förstår jag kanske äntligen? Att om man knyter på det avsmalnande blir ena sidan fållad och andra stadkant? Är jag med? Och då blir det olika drag/ stadga i dem?.
Japp precis..!! och än har jag inte fått kläm på vilket som är behagligast.. att ha stadkant upp eller ner..

Sen tycker jag de kunde gjort en snyggare mittmarkering än en tvättlapp.. :rodna:
hcvc skrev: Men kolla på din bild, den långsidan som man ser är ju inte likadan ut som den andra, va? Den långsida som man ser på bilden har en mycket smalare stadkantsliknande del och som ljusrosa ganska sträva stygn som är sydda längs hela kanten. Titta på motstående långsida - den ser annorlunda ut. Mer som en klassisk stadkant och inga stygn. Tycker du inte? Äh, nu flummar jag ut helt på detaljer, men det är väl det man ska få ha SjalBarn till :roll: .
Du har så rätt, det har jag inte reflekterat över förrän nu. Fast det är väl sådant som bara vi sjalnödar lägger märke till.. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av hcvc
thowida skrev:Japp precis..!! och än har jag inte fått kläm på vilket som är behagligast.. att ha stadkant upp eller ner..
Då måste du genast knyta upp ditt barn tio gånger efter varandra och inte titta vilken som kom överst och gissa, så kan du utvärdera sedan :Hahaa: . Viktiga grejer det här!
thowida skrev:Sen tycker jag de kunde gjort en snyggare mittmarkering än en tvättlapp.. :rodna:
Och mittmarkeringen :duh: hur kan man bara komma på att ha en sådan. Förtar ju helt lyxkänslan som jag annars tycker att sjalen har. Jag hade helt klart föredragit en diskret variant i mer tygig känsla, men gärna kombinationen mittmärke/ tvättlapp. T ex en rektangulär som sitter med sin långsida längs med sjalens långsida - som den som sitter i kortändan på en Didy. Men jag ska nog som sagt sy dit en namnslapp. Inte så snygg, men syns ju inte när man knutit och attans så praktiskt.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Hittills är det 6 personer som bär i Zara. Sen vet jag ju att Bollen gör det och då blir det 7 stycken. Finns det fler Zaror där ute?
Användarens profilbild
Av hcvc
Smedsboemma, Skogsväsen, Thowida, Ebboba (sett i annan tråd), Bollen, GosKina (köpte min Candy), MilanE (sett i annan tråd), Umma (också supernöjd!), jag - och Scharlott gissar jag... är de jag kan komma på = 10. Var det samma som du Smedsboemma?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och jag är bra sugen, om jag kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha... och om jag tror att jag kan förlika mig med de långa ändarna :hmm:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
hcvc skrev:Smedsboemma, Skogsväsen, Thowida, Ebboba (sett i annan tråd), Bollen, GosKina (köpte min Candy), MilanE (sett i annan tråd), Umma (också supernöjd!), jag - och Scharlott gissar jag... är de jag kan komma på = 10. Var det samma som du Smedsboemma?
Ja, vi tänkte lika, fast jag glömde/visste inte några.
Undrar hur många som läser här i smyg och som inte ger sig till känna? :hide: :lol:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
mari_tres skrev:Och jag är bra sugen, om jag kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha... och om jag tror att jag kan förlika mig med de långa ändarna :hmm:
Jag vet, det är ett kärt besvär att välja färg. :)
Jag gillar långa svansar, men det kanske inte du gör, och knyter innanför de sneddade ändarna. Då spelar ju inte ändarna någon roll, utom att de hänger ner, snyggt, avsmalnande.
Användarens profilbild
Av mari_tres
smedsboemma skrev:
mari_tres skrev:Och jag är bra sugen, om jag kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha... och om jag tror att jag kan förlika mig med de långa ändarna :hmm:
Jag vet, det är ett kärt besvär att välja färg. :)
Jag gillar långa svansar, men det kanske inte du gör, och knyter innanför de sneddade ändarna. Då spelar ju inte ändarna någon roll, utom att de hänger ner, snyggt, avsmalnande.
Jag har inga problem med typ Hoppes eller Didys sneda ändar, men ACS har på tok för långa för mig. Svårt bara att veta var gränsen går, när de blir för långa likssom... :hmm:
Användarens profilbild
Av hcvc
Hur långa har ACS?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?