Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Precis som rubriken säger, så undrar jag hur ömtålig Easycare-sjalarna är. Funderar på att köpa en.

Köpte nyss en Rebozo, men den känns så (och ÄR) så ömtålig att jag inte kan använda den på daglig basis, utan det får bli en mer speciell sjal. Min didy aare är inte alls ömtålig och har till och med tålt att en katt klättrat på den, högst ofrivilligt dock.

Vill verkligen inte lägga ut massa pengar på en sjal som inte tål ett vardagligt liv..
Användarens profilbild
Av mari_tres
Inte mina heller :wink:
Rebozon är lite känslig för vassa saker, men det är rätt lätt att fixa om man fastnar nånstans, om det inte är så att det blir väldigt länga trådar som blir dragna, då kan man få ta en nål och "sy" in tråden i väven igen. Men rebozon är såpass billig så det blir en vardagssjal ändå tycker jag.
Av Jinxan
mari_tres skrev:Inte mina heller :wink:
Rebozon är lite känslig för vassa saker, men det är rätt lätt att fixa om man fastnar nånstans, om det inte är så att det blir väldigt länga trådar som blir dragna, då kan man få ta en nål och "sy" in tråden i väven igen. Men rebozon är såpass billig så det blir en vardagssjal ändå tycker jag.
Min är nog extra känslig, eller så har jag bara otur med den. Det är redan flera hål på den, efter en dags användande. Men ska fixa hålen och så och sen använda den bara ibland :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
JinxLinda skrev:
Min är nog extra känslig, eller så har jag bara otur med den. Det är redan flera hål på den, efter en dags användande. Men ska fixa hålen och så och sen använda den bara ibland :)
Är det inte "bara" att dra till trådarna igen så att hålen täcks, likssom, eller är det trådar som har gått av? Om trådarna likssom har delat på sig så är det rätt lätt att fixa.
Av anna m
Rebozon är inte diagonalvävd som de andra sjalarna och så är den gles i väven. Den är inte att jämföra med några andra sjalar. Egentligen är det väl bara indion som kan vara lite känslig med trådar...
Användarens profilbild
Av mari_tres
anna m skrev:Rebozon är inte diagonalvävd som de andra sjalarna och så är den gles i väven. Den är inte att jämföra med några andra sjalar. Egentligen är det väl bara indion som kan vara lite känslig med trådar...
:iagree: men den värst misshandlade sjalen jag har sett ändå var en Wellen :roll: Budade hem den från Ebay där det stod att den var i nyskick... fick en shock då jag fick hem den :evil: :cry:
Eller ja... egentligen är den värst misshandlade sjalen jag sett en som legat för länge i klorinbad, men det är ju en helt annan historia :wink: och den såg jag ju bara på bild.
Av anna m
mari_tres skrev:
anna m skrev:Rebozon är inte diagonalvävd som de andra sjalarna och så är den gles i väven. Den är inte att jämföra med några andra sjalar. Egentligen är det väl bara indion som kan vara lite känslig med trådar...
:iagree: men den värst misshandlade sjalen jag har sett ändå var en Wellen :roll: Budade hem den från Ebay där det stod att den var i nyskick... fick en shock då jag fick hem den :evil: :cry:
Eller ja... egentligen är den värst misshandlade sjalen jag sett en som legat för länge i klorinbad, men det är ju en helt annan historia :wink: och den såg jag ju bara på bild.
:lol: den ja...
Av Jinxan
mari_tres skrev:
JinxLinda skrev:
Är det inte "bara" att dra till trådarna igen så att hålen täcks, likssom, eller är det trådar som har gått av? Om trådarna likssom har delat på sig så är det rätt lätt att fixa.

Det kan gå att "bara" dra till trådarna, men jag har inte riktigt orkat kämpa med det ännu
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?