Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag har köpt en begagnad didy katja och den är helt underbar! Verkligen supermjuk och inte heller särskilt tjock. Tyvärr är den lite för kort, jag har insett att jag är en långsjalsmänniska ändå. :lol:

Men är didyn så mjuk redan från början om man köper en ny? Eller beror mjukheten på att den är väl inburen? Skiljer det mellan olika mönster/vävsätt? Någon som vet? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag vet inte :hmm: jag har stött på både gamla och nya som varit mjuka, och gamla och nya som varit sträva/omedgörliga. Både randiga, indio och Wellen... ser inget mönter i det alls, förutom att de är mjukare då de inte är helt nytvättade mot för vad de är som helt nytvättade och hängtorkade... blir du klokare på det? :lol:
Av Löv
mari_tres skrev:Jag vet inte :hmm: jag har stött på både gamla och nya som varit mjuka, och gamla och nya som varit sträva/omedgörliga. Både randiga, indio och Wellen... ser inget mönter i det alls, förutom att de är mjukare då de inte är helt nytvättade mot för vad de är som helt nytvättade och hängtorkade... blir du klokare på det? :lol:
Njä.... :hmm: Jo... Kanske att jag i första hand ska söka efter en begagnad som är gosig istället för att köpa en ny som man inte har någon koll på alls... En bra anledning att gå in här på sjalbarn (säljes) en si sådär 20 ggr varje dag... :lol:
Av anna m
Randiga sjalar brukar väl vara strävare än andra... :roll: begagnad är ju säkrast men de flesta jaquardvävda är väl mjuka. Och man får kanske stryka dem ordentligt efter tvätt.
Av Löv
anna m skrev:Randiga sjalar brukar väl vara strävare än andra... :roll: begagnad är ju säkrast men de flesta jaquardvävda är väl mjuka. Och man får kanske stryka dem ordentligt efter tvätt.
Ursäkta en okunnigs fråga, jaquardavävda, vilka är de? Sådana som heter...wellen? Eller? :oops:

Och så var det strykningen ja, som jag inte gillar, men jag får väl ta mig i kragen och börja stryka... :this:
Av anna m
lena_l skrev:
anna m skrev:Randiga sjalar brukar väl vara strävare än andra... :roll: begagnad är ju säkrast men de flesta jaquardvävda är väl mjuka. Och man får kanske stryka dem ordentligt efter tvätt.
Ursäkta en okunnigs fråga, jaquardavävda, vilka är de? Sådana som heter...wellen? Eller? :oops:

Och så var det strykningen ja, som jag inte gillar, men jag får väl ta mig i kragen och börja stryka... :this:
de med mönster på: indio, ellips, nino och wellen.
Av Löv
anna m skrev:
lena_l skrev:

de med mönster på: indio, ellips, nino och wellen.
Tack, nu har jag lärt mig något nytt! :vågen:
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har ju inte träffat på så många olika sorters Didysar, men av de jag känt på så har hittills ingen Indio varit sträv eller omedgörlig. Jag har ju själv en som är otroligt mycket använd och som är supermjuk på gränsen till sladdrig, men även andra Indosar har verkat mjuka.
Av doc
Har två didymos sjalar, katjan köpte jag begagnad,var fin och mjuk. Indion var ny och den var lika mjuk och fin redan från början. Är lite tunnare en katjan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?