Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en sjal utan mittmarkering. Detta borde ju vara lätt att fixa till själv men jag vill ha en snygg och ganska diskret mittmarkering. Har ni några tips och förslag?
Rhea skrev:Någon fin liten lapp som man lagar hål med? Något som passar sjalen för övrigt!
Vad menar du då, en sån där liten figurlapp eller? Jag vill helst ha något som inte gör så mycket väsen av sig.
Den enda sjal med mittmarkering jag har är Hoppen så jag vet ju bara hur den ser ut. Vilka fler sjalar har MM? Hur ser dom ut? Någon som har bild att visa?
Jag har sytt ett "stort stygn" med broderi-garn i matchande men synlig färg runt hela fållen så att det liksom syns på bägge sidorna av sjalen, och självklart då på bägge kanterna så man hittar mitten på vilken sida som helst! :-D

Diskret men fyller sin funktion väl (och betydligt snyggare än de där lapparna som satt på min didy när jag köpte den... :wink:
CrazyMagpie skrev:Jag har sytt ett "stort stygn" med broderi-garn i matchande men synlig färg runt hela fållen så att det liksom syns på bägge sidorna av sjalen, och självklart då på bägge kanterna så man hittar mitten på vilken sida som helst! :-D

Diskret men fyller sin funktion väl (och betydligt snyggare än de där lapparna som satt på min didy när jag köpte den... :wink:
Vad är det för Didy? Min Lisa har ingen markering. Hur ser den mittmarkeringen ut, har du bild?
millla skrev:
CrazyMagpie skrev:Jag har sytt ett "stort stygn" med broderi-garn i matchande men synlig färg runt hela fållen så att det liksom syns på bägge sidorna av sjalen, och självklart då på bägge kanterna så man hittar mitten på vilken sida som helst! :-D

Vad är det för Didy? Min Lisa har ingen markering. Hur ser den mittmarkeringen ut, har du bild?
Bild
diddeldi skrev:
millla skrev:

Bild
Fast det är ju en mittmarkering på baksidan på nederkanten också.

Jag har funderat på att beställa några namnlappar och sätta en på lendasjalen :)
Jag köpte mig en bit Lenda i somras som jag sydde en långsjal av. Den sydde jag mittmarkering på på det här viset. Då blev den inte så enfärgad och tråkig heller.

Bild

Fast nu var ju detta en hemsydd. På köpessjalarna har det varit en mittmarkering på en del. Någon liten märkeslapp som tillverkarna sytt på. På en av de sjalar jag haft (minns inte riktigt) så tror jag det var förra ägaren som sydde fast en liten sjalbarnslapp som mittmarkering.
millla skrev:
JinxLinda skrev:
Fast det är ju en mittmarkering på baksidan på nederkanten också.
Jag har ingen markering alls på min didy.
Jepp, det satt en lapp på andra kanten också där det stod "didymos".
Undra om det kan vara en åldersfråga det där med mittmarkeringen? Har för mig att det var rätt nytt när jag köpte min våren 06...

...fast hur som helst så tyckte jag varken att de där lapparna var särksilt snygga eller funktionella så de försvann rätt omgående och ersattes av några stygn med broderigarn (sytråd går lika bra det, men då måste man ju sy så måååånga stygn för att få det att synas)

Tyvärr har jag ingen bild på just mittmarkeringen... har liksom inte tänkt på att de skulle vara intrressant att titta på... :roll:
zmurfan skrev:Jag köpte mig en bit Lenda i somras som jag sydde en långsjal av. Den sydde jag mittmarkering på på det här viset. Då blev den inte så enfärgad och tråkig heller.

Bild

Fast nu var ju detta en hemsydd. På köpessjalarna har det varit en mittmarkering på en del. Någon liten märkeslapp som tillverkarna sytt på. På en av de sjalar jag haft (minns inte riktigt) så tror jag det var förra ägaren som sydde fast en liten sjalbarnslapp som mittmarkering.
Snyggt! Men funkar kanske bäst på en enfärgad sjal. Jag vill helst ha något diskret som inte stör randningen.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?