Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Laurentia
Jag bär min ettåring i långsjal med omslutet ryggkryss. Jag är väldigt nöjd och tycker nog själv att jag får till det rätt bra. Hon sitter nära och bra och när hon somnar drar jag över en tygflik för att stötta huvudet.

Ett problem återstår dock: Efter en långpromenad (1h) blir jag trött i ryggen. Jag är vältränad och har aldrig ont i ryggen annars, men är förvisso inte van vid att bära 10 kg på ryggen i andra sammanhang.

Jag känner igen tröttheten i ryggen från mina graviditeter. Då berodde den troligen på att jag svankade för mycket, så det ligger nära till hands att gissa att det är samma sak nu.

Under långpromenader brukar hon somna och därmed sitta lutad mot min rygg under senare delen av promenaden. Det är alltså inte så att hon lutar sig bakåt eller viftar runt mycket. Jag känner inte av tyngden över axlarna, utan det är som sagt i svanken. Jag tror inte att jag bär för lågt ner, utan snarare ganska högt, men det har jag inga belägg för. Kanske skall jag tillägga att promenaden avslutas med en rejäl uppförsbacke och att jag dessutom kör storasyster i vagnen, men det borde ju inte sätta sig i ryggen. Samma backe med båda barnen i en dubbelvagn gör mig andfådd, men inte trött i ryggen.

Gör jag något fel eller är det normalt att bli trött när man bär länge?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har hellre Linus längre ner, som när man bär i sele typ. Har jag honom högre upp bara bränner det i ryggen, längre ner i svanken är det perfekt. Då är det som att han sitter o värmer på mitt onda :) Det är ju olika, vissa gillar att bära högre upp.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av emelianna
Jag tror också på att du bär för högt upp. Jag bär som på Jennellis bilder, sitter Vidar längre upp bränner det i ryggen!
Av Umma
Jag läser och lär jag med även om jag inte är mogen för ryggknyt än :) . Bra bilder :tumup: !
Av Laurentia
Jag såg just att jag fått fler svar: Tack för era idéer och bilder!

Jag har nu försökt att bära lite lägre. Knytningen blev sämre än vanligt, då min lilltjej viftade en hel del och dessutom hade en tjock jacka som korvade sig under sjalen, så det kändes inte som en revolution. Förhoppningsvis blir det bättre nästa gång.
Användarens profilbild
Av busflickan
Det kan inte vara så att du går och lutar dej framåt när du drar vagnen? Jag vet att när jag drar vagn så händer det lätt att jag lutar mej lite framåt för att putta på och då får jag ofta ont i svanken om jag bär samtidigt. Rak i ryggen!
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Hur viker du upp en flik som stöd för huvudet när barnet somnat? A gillar inte att sitta fast med huvudet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?