Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Började sy ett par velourbyxor igår, inte de första jag gjort, men dessa beter sig helt annorlunda! Jag kör på overlocken och kanterna blir vågiga! Jag vet ju att man inte ska dra nåt i ty´get och det har jag inte gjort heller, maskinen får jobba själv. VAD GÖR JAG FÖR FEL? Det är ju naturligtvis den finaste velouren jag har också, jag vill verkligen inte att det ska bli förstört! Help!
Användarens profilbild
Av Kaja
mist skrev:
Kaja skrev:Låter som om du har för hög diff-matning...

Har du någon spillbit att testa på så kan du ställa ner den.

//Kaja
Diff.... okej, det ska kollas!
På min maskin så går diff-ratten från 0,5 upp till 2,0. 1,0 är standard, men jag har kört på 0,7 ungefär på vissa väldigt sladdriga tyger. Stygnlängden brukar kunna gå ända upp till 4.0, så då är de lättare att hitta kanske??

//Kaja
Av Umma
:iagree:
Jag röstar på att du skall ändra differentialmatningen, jag måste alltid mixtra lite och provsy i en liten lapp när jag byter tygkvalité. Hoppas det blir bra. :)
Kan trösta dig med att om det är A&H velouren du köpt så rättar vågigheten till sig efter tvätt. Den är jättesvår att sy i och få bra (åtminstone de randiga) resultat med oavsett vad man änsdrar inställningarna till på maskinen. Har råkat ut för flera plagg som verkligen sett miserabla ut efter sömnad, men efter tvätt har de sett jättefina och helt ok ut så denna velour är verkligen galet elastisk.
Marine78 skrev:Kan trösta dig med att om det är A&H velouren du köpt så rättar vågigheten till sig efter tvätt. Den är jättesvår att sy i och få bra (åtminstone de randiga) resultat med oavsett vad man änsdrar inställningarna till på maskinen. Har råkat ut för flera plagg som verkligen sett miserabla ut efter sömnad, men efter tvätt har de sett jättefina och helt ok ut så denna velour är verkligen galet elastisk.
Åååååååååååååh! Då kanske jag inte behöver ändra? Hmmm, jag kanske ska testa att tvätta biten jag sytt och se vad som händer, innan jag overlockar den till en grytapp :Hahaa:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?