Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vilsa
Hej! Jag har två små bröder härhemma: fyra månader och snart nitton månader. Nu har jag blivit så trött på att använda klumpig syskonvagn och skulle bli jätteglad för tips om en bra sele till minstingen. Ett krav är att den måste vara smidig att ta på eftersom det är bråttom bråttom härhemma om man ska ta sig ut utan skrik och storebrorstårar. Så jag hinner inte riktigt få till omständliga knäppningar :wink:

Vad tror ni kunniga om att klara sig med sele till minsta och sulky till den store när man har barnen tätt?
Användarens profilbild
Av annikar
Jag tycker att det låter som du är ute efter en patapum eller ergo. Fast dom rekommenderas från ca 5 månader tror jag. Det bero på hur stadigt barnet är i nacken och att lårbenet ska vara tillräckligt långt så att barnet kan sitta bekvämt.
Patapum och ergo har i grunden samma konstruktion och det är nog en smaksak vilken man gillar bäst.
Jag har haft bägge och tycker bäst om patapum, den är mer avskalad och sitter skönare över axlarna på mig som är smal (läs spinkig).
Ergon är lite mer vadderad och har en smart ficka utanpå.
Både patapum och ergo finns i en ny modell med huvudstöd och det tycker jag är viktigt om man ska bära ett så pass litet barn.
De är iallafall lätt att sätta i och ta ur barnet, man kan bära på både rygg och mage.

Jag har visserligen en syskonvagn, men den användes inte så mycket när Samuel var nyfödd.(har 20 månade mellan mina barn). För mig var det bäst att ha min Timmy (sulky med fullt liggläge) och patapum. Då kunde bägge barnen åka både vagn eller sele allt efter behov.Det funkar ju utmärkt att bära även 19-månaders barnet i selen.

Annars finns ju meitai. Den kan du bära från nyfödd. Men det är lite krångligare att knyta än patapum. Den har långa band som jag personligen tycker är lite bökiga utomhus.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Eller så kan du sy en sele från nån av beskrivningarna i min länksamling, eller min variant förstås (gratismönstret) www.baranara.se välj sele/abc så hittar du mönstret och massa länkar till andra selar. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?