Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag är nyfiken på hur många vi är som bär i Zara?
Sen undrar jag om det är någon som INTE är nöjd med sjalen?
Vi är ju några som överöser med beröm, men vi kanske är en liten skara som hojtar högt, eller?

Lista på alla Zaraanvändare 8)

original
Skogsväsen
staxon
aina
Filantra
sapos
jazoo

candy
Hcvc
thowida
MilanE
acire-74
sanna73
visslan

purple
Upia
Mari
thowida
Disavi

ocean
CarolineJ
annikar

fresh
Ebboba
Efi
CasaMia
Jemmah

curry
storalillajag
katha
smedsboemma
amani

natur
Lillblomma
CasaMia

Forest
Mammagumman

Earth
vera76
CasaMia

Infinity
kvarnvik
Lindiwe

Red
Dorislina

Lemongrass
MilanE

hemmafärgad "kanel"
Bollen
Disavi

Hemmafärgad "Midnatt"
Disavi

Hemmafärgad "oliv"
Disavi
milla

hemmafärgad "vinröd"
smedsboemma

Hemmafärgad vårlök
krumelurmamman

övriga
Scharlott
Senast redigerad av smedsboemma den mån mar 23, 2009 18:29, redigerad totalt 19 gång.
Användarens profilbild
Av MilanE
:hello: När vi bär i sjal så bär vi i vår 4,7 m Zara Candy. Gillar den jättemycket, men eftersom jag tokälskar vår Beco så blir det mest den när vi går iväg någonstans.
Av sjaltokan
:hello:

Här bor en Zara också, håller på att gå in henne så jag har svårt att uttala mig än... Men hon är ju sååååååå vacker... :love:
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Jag har också en Zara som är mycket omtyckt :heart:, men i början så var jag ganska skeptisk till denna sjal.
Den är dock inte den bästaste bästa av sjalar.
Av Lenaskeå
skogsväsen skrev:Jag har också en Zara som är mycket omtyckt :heart:, men i början så var jag ganska skeptisk till denna sjal.
Vilken tycker du är den bästaste bästa sjalen?? :D
Användarens profilbild
Av Ebboba
:hello: Här bor en Zara Fresh 5,2 m. Vår första och än så länge enda vävda sjal. Vi har ju inget att jämföra med, men både sambon och jag är mycket nöjda.
Av sjaltokan
Lenaskeå skrev:
skogsväsen skrev:Jag har också en Zara som är mycket omtyckt :heart:, men i början så var jag ganska skeptisk till denna sjal.
Vilken tycker du är den bästaste bästa sjalen?? :D
Också nyfiken...
Användarens profilbild
Av hcvc
thowida skrev:Också nyfiken...
:iagree:

Bär ju bara i Zara nuförtiden, men det var ju ingen nyhet för dig Smedsboemma... Thowida - jag tycker att Zaran gick väldigt fort att gå in plus var väldigt snäll från början (jmf Stork, Didy), vad tycker du?
Av sjaltokan
hcvc skrev:
thowida skrev:Thowida - jag tycker att Zaran gick väldigt fort att gå in plus var väldigt snäll från början (jmf Stork, Didy), vad tycker du?
Kan hålla med att den var liksom mjuk från start men det är ju en del struktur i sjalen så den blir ju liksom aldrig sådär mjuk mjuk som min eva t.ex. som inte är tvättad på länge.
Sen vet jag inte vad jag tycker om att det är är sytt på ena sidan med stagkant (heter det så?) på andra. Och de långa sneda ändarna vet jag inte riktigt, tycker ju inte om raka men kanske att dessa är lite väl långa istället.

Men jag håller på att "gå in" den fortfarande. Den har fortfarande ingen favoritplats utan för lufta lika ofta som de andra.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Det var inte meningen att flytta fokus från zaran, men eftersom ni är så många nyfikna så får jag väl berätta att det är tjock hoppe som jag tycker är allra bäst :tumup: I allafall när det kommer till att avlasta o det tycker jag är viktigt.

Zaran skulle jag rekomendera till den som skall byta från trikå till vävd för jag tycker att den är liten o smidig att jobba med.

Hur stora barn har ni som tycker att zaran är det bästa? Bär ni på ryggen eller magen?
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Kul att höra att vi är några stycken som bär i Zara! Hoppas att vi blir ännu fler. :D
skogsväsen skrev: Hur stora barn har ni som tycker att zaran är det bästa? Bär ni på ryggen eller magen?
Min tjej är 15 månader och oftast bär jag på ryggen i ryggsäck med tibetanskt avslut. Men då och då blir det på magen också, för att gosa eller för omväxlings skull.
Användarens profilbild
Av hcvc
Först när jag köpte Zaran tyckte jag att Ulli var bättre just avseende avlastningen, men att Zaran var klart svalare och smidigare (och finare..). Så på långutflykter blev det Ulli. Men sedan hokus-pokus en dag var Zaran riktigt ingången och då var den faktiskt lika bra avlastningsmässigt :shock:!

Jag hade faktiskt inte noterat att det var sytt på ena fållen, förrän jag tittade nu. Jag trodde att det var stad(tror jag att det heter?)kant på båda sidor. Den Zaran som jag sålde vidare, när jag bytte från 4,7 till 5,2, hade hunnit bli så otroligt len och nästan som lite fluffigare, så då störde inte strukturen i mönstret alls och kanterna var också lena. Får se om GosKina som köpte den hittar den här tråden och uttalar sig om vad hon tycker? Det är faktiskt väldigt trist att börja om nu med 5,2:an, särskilt som jag faktiskt inte bär lika mycket längre, så det tar ju längre tid. (Konstigt ändå att en sjal kan bli mer stretchig när man använder den mer. Hur går det ihop?!)

Jag tycker att Zaran var en hit för "vrikkesikker"! Skönt att den är tunnare och smalare när det blir så många lager.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Vad menar ni med att den är sydd på ena sidan? Menar ni den sneddade kortsidan (eller?) för den är ju fållad. Båda långsidorna är stadkant på min.
Av sjaltokan
smedsboemma skrev:Vad menar ni med att den är sydd på ena sidan? Menar ni den sneddade kortsidan (eller?) för den är ju fållad. Båda långsidorna är stadkant på min.
Ja beroende på vilken sida du tar uppåt i början blir det stadkant eller fållad kant uppåt i själva knytandet. Jag är mer van att det är likadant på båda sidor fastän sjalen har sneda ändar.
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Jag tycker att kanterna både ser ut och känns lika :hmm: på min i alla fall, men det borde ju vara lika på alla.

Att zaran skulle vara bra för ryggknytning förvånar mig men om ni säger det så skall det självklart provas.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40

Har inget revolutionerande att säga mer ä[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?