Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Kan någon jämföra easycare & den randiga didyn?
Av Lenaskeå
thowida skrev:vad vill du veta?
Vilken är tjockast? mer stretchig?
Användarens profilbild
Av naimiez
Easy överlag sägs vara med strechigt. Jag har Eld, Regnbåge i Easy och Iris i Didy. Didy känns med grovt vävd och Easy tätare. Jag känner kanske ytterst lite att Easy är mer strechig men det gör inget för färgerna avgör vilken sjal jag vill ha. Stormtrivs i alla ;-)
Av sjaltokan
Har en easy eld och 3 didymos (elisa, eva och en standard grau).

Tycker elden i tjocklek är jämförbar med den jaquardvävda elisa, evan är något strävare i tyget men ändå jättegosig. Vad gäller strecht så drar jag i sjalen så är easyn mest eftergivlig.

Själv väljer jag didymos framför easy eftersom jag inte tycker om de raka ändarna men rent komfortmässigt tycker jag nog de är ganska lika.
Användarens profilbild
Av hcvc
Så här tycker jag:
Easycare är tunnare och mjukare, mer lik trikå på något vis (fast är ju ändå långt från trikå) både i känsla när man klämmer på den och när man knutit upp barnet. En randig didy är mer lik Storchenwiege, Hoppediz, så där lite löpare/ duk, rejäl. Sedan är det ju hårda fakta som 70 cm bredd mot 65 (men jag upplever Easy som bredare än sina 70 cm så skillnaden känns större än 5 cm) och sneda ändar mot raka. En randig Didy känns outslitlig på ett sätt som jag inte upplever med Easycare, som verkar blekas och få tvättveck lätt? Å andra sidan går man ju in en Easycare rätt fort, medan en Didy tar tiiiiid.

Personligen föredrar jag Didymos alla gånger, tycker det avlastar bättre och gillar inte hur barnet sjunker ner i Easycare - men ingen av dem är någon favorit eftersom jag tycker att bådas fållar skär in. Det skulle var jättespännande att höra vad du tycker om randig Didy, som haft så många Easy!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?