Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nettan
Zkall beztälla runzticka och förzöka mig på att zitcka ztrumpor med magic loop och undrar vilken längd zom ni med erfarenhet tycker är bra.
Något annat man zkall tänka på när man ztickar?
Är det zvårt?
Blir det en glipa i ztickningen där man delar på arbetet?

Zkall zticka från tån och upp, är det att föredra att lägga upp och köra ett par varv på ztrumpztickor innan man kör över på loopen?
Användarens profilbild
Av Ebboba
Nu har jag aldrig stickat strumpor, men jag har stickat vantar med magic loop och tycker att den är fantastiskt bra för jag avskyr strumpstickor. Jag kommer inte ihåg hur jag började bara, har du kollat på knittinghelp.com?
Jag lyckas alltid få fula maskor mellan varje strumpsticka, stegar tror jag att det kallas, hur mycket jag än drar och drar i maskorna, men med loopen blir det jämnt och fint. Man ska ju ha ganska långa rundstickor till loopen, 60 el 80 cm tror jag ska räcka. 40 blir alldeles för kort, och så är de ju inte bekväma att sticka med ändå. Jag skulle nog ha köpt 80cm.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag stickade mitt första par strumpor häromdagen med magicloop. Man behöver hålla fast tråden lite så att man inte får stege-bildning i brytningarna, men inte värre än om man skulle ha stickat med vanliga strumpstickor. Dessutom så justeras det lite allteftersom man stickar.

Jag har några länkar som Asereht hade lagt ut på sin blogg först och som jag använde mig av. Det gjorde det hela mycket enklare. Bloggade om det för några dagar sedan...

//Kaja
Av Nettan
Tack.
Kör nog på 80 cm då.
ZKall bli jätteroligt att prova detta.
Användarens profilbild
Av Kaja
Nettan skrev:Tack.
Kör nog på 80 cm då.
ZKall bli jätteroligt att prova detta.
Gör det. Jag stickar på 60 cm nu och det är faktiskt i kortaste laget... Ångrar att jag inte köpte längre stickor och då stickar jag ändå barnvarianten.

//Kaja
Användarens profilbild
Av zmurfan
Tass, jag ska också prova sticka sockar mha magic loop. Har redan sett din blogg Kaja och norpade länkarna och beskrivningen av dig. Hoppas det är okej?
Användarens profilbild
Av Kaja
zmurfan skrev:Tass, jag ska också prova sticka sockar mha magic loop. Har redan sett din blogg Kaja och norpade länkarna och beskrivningen av dig. Hoppas det är okej?
Apselut! Jag har knyckt den (inte helt rakt av, men nästan) från Asereht så...

//Kaja
Av Nettan
Har nu gjort en provztickning med en 60 cm zticka och det kändez i kortazte laget.
Gick mycket znabbare att zticka zå här än med ztrumpztickor.
En annan pozitiv zak är att rizken för att en zticka ramlar ur (med eller utan barnenz hjälp :mrgreen: ) är mycket mindre.
Kaja: Har kollat i din blogg och zkall tezta ett par hällöza zockar i väntan på att ztickan till mina "från tån och upp zockar" blir inhandlad.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?