Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag är nu i v. 23, men har en bra mycket större mage än jag hade förra gången vid den här tiden. Jag börjar få svårt att bära sonen någon längre stund, armarna räcker inte till nu när jag blir större och sonen allt tyngre.

Nu undrar jag - vilket/vilka bärdom upplever ni som bäst kombinerade med gravidmagen? Jag vill gärna bära på magen, eftersom det är svårt att åstadkomma krammys på ryggen... Bär jag med långsjalen blir det för stort tryck på magen, i Ergon likaså. Ringsjalen känns betydligt bättre, men ska jag fixa det någon längre tid framöver behöver jag nog något stadigare än den jag har?!

Hur känner/kände ni?
Användarens profilbild
Av April
Jag har inte varit den situationen, alltså burit syskon. Jag bar dock bebisens kusin (som är 1 år) på ryggen i Ergon och det kändes smidigt. Jag var då i ungefär samma vecka som du. Jag orkade dock inte bära så länge, men jag är nu förtiden inte van vid att bära ;-) (Saga är 3 år och bärs inte alls längre).

Kram
Användarens profilbild
Av jag71
Lumlum skrev:Jag är nu i v. 23, men har en bra mycket större mage än jag hade förra gången vid den här tiden. Jag börjar få svårt att bära sonen någon längre stund, armarna räcker inte till nu när jag blir större och sonen allt tyngre.

Nu undrar jag - vilket/vilka bärdom upplever ni som bäst kombinerade med gravidmagen? Jag vill gärna bära på magen, eftersom det är svårt att åstadkomma krammys på ryggen... Bär jag med långsjalen blir det för stort tryck på magen, i Ergon likaså. Ringsjalen känns betydligt bättre, men ska jag fixa det någon längre tid framöver behöver jag nog något stadigare än den jag har?!

Hur känner/kände ni?
Jag är iv.31 och bär väldigt lite just nu. Det beror mest på att jag får ont i fogarna omjag bär mer än 30 minuter. Kan klara att bära i en timme men det är ju inget jag tycker är jättekul! När jag bär så bär jag på ryggen med långsjal. Vill skrutt bli buren när vi är inomhus såär det kortsjal som gäller och då på höften eller på ryggen.
Jag kan ju knappt ha honom i knät längre då magen är i vägen. LIgger han mot min mage så gör det ont och tvillingarna protesterar så när skrutt ligger i min famn så ligger han över mina bröst, det ser inte riktigt klokt ut men det är det enda som fungerar eller så halvligger jag och så får han ligga runt magen (låter jätte mysko alltihopa men det är enda sättet jag kan förklara det på). Krammys på magen är inte att tänka på utan bär jag så är det för att komma fram. Myset tar vi sen i soffan eller när vi sk sova. Fast både jag och skrutt tycker det är mysigt att bära på ryggen också, han kan gosa in sig i nacken och jag har honom nära.

Ja, det kanske jag ska säga att jag är större nu än jag varit tidigare, har fått höra att man iv.30 med tvillingar är lika stor i v. 40 med "bara" en.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag gav upp magbärning ganska snabbt. Tyckte det blev obehagligt Jag bar på ryggen eller höften istället. Ergo fungerade för mig mästan hela tiden. Sista månaden räckte inte avbärarbältet runt längre. Långsjalen var dock mycket bekvämare. på höften bar jag i ringsjal eller bära barn.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Hm, då får jag nog hoppas på att jag kan bära ringsjal på höften ett tag till. Lilleman är inne i en väldigt kramig period just nu...
Jag tror att jag ska se det som en förevändning att införskaffa en lite stadigare än den jag har nu, kanske en Ringo?! :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Lumlum skrev:Jag tror att jag ska se det som en förevändning att införskaffa en lite stadigare än den jag har nu, kanske en Ringo?! :wink:
Klart du ska! Ett skäl så bra som något!
Användarens profilbild
Av Hella
Jag bar väl inte så hemskt mycket i och för sig, men Toffe ville gärna bli buren korta stunder och då fick han sitta ovanpå bebismagen.

Här är en bild från när jag väntade Cecilia... Bilden är tagen i mars och hon föddes i maj, men jag vet inte exakt vilken vecka jag var i. Men jag tyckte det funkade att bära som höggravid också, även om sjalbarnet skymmer sikten en aning när han satt framtill :wink: :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Hella skrev:Jag bar väl inte så hemskt mycket i och för sig, men Toffe ville gärna bli buren korta stunder och då fick han sitta ovanpå bebismagen.

Här är en bild från när jag väntade Cecilia... Bilden är tagen i mars och hon föddes i maj, men jag vet inte exakt vilken vecka jag var i. Men jag tyckte det funkade att bära som höggravid också, även om sjalbarnet skymmer sikten en aning när han satt framtill :wink: :roll:

Bild
Skulle jag bära över magen så skulle jag ju inte se någonting alls! Så fort skrutt trycker på magen så sparkar tvillingarna och det gör ont! Dem är väldigt rörliga där inne och ligger än med huvudena ner bara för att vända sig igen så dels är jag väl öm i livmodern pga att tvillingarna rör sig och det blir ju inte bättre av att skrutt trycker på dem också! Fast så länge det fungerar och inte gör ont så är det ju bara att bära. Önskar att jag kunde bära mer fast det blir nog tid till det också när dem väl kommit ut. :lol:
Användarens profilbild
Av Lumlum
Hella skrev: Men jag tyckte det funkade att bära som höggravid också, även om sjalbarnet skymmer sikten en aning när han satt framtill :wink: :roll:

Bild
Jag tycker att det verkar vara en riktigt fin utsikt, jag!! :D Jag får nog prova det där, jag har nog inte lyckats hissa upp honom så högt än.

Fast tro inte för den skull att jag lägger ner funderingarna på en Ringo...
Användarens profilbild
Av Alven
Jag kan tycka att det är obehagligt med tryck över magen, så jag bär i långsjal på ryggen (inne) och ergo knäppt under magen (ute). Men oftast så bär jag inte alls, för jag har döont i fogarna... :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?