Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Det är så himla kul att tova. Jag upptäckte det för ett tag sen då jag satte virknålen i ullgarn som jag haft liggande länge. Från början tänkte jag sticka uppbyxor till tygblöjorna av det men sen blev det mindre och mindre sånt använt här hemma så det blev liggandes. Men så fick jag upp ögonen för tovat igen och bestämde mig för att testa. Sagt och gjort. Idag har jag tovat min andra väska. :D

Resultat kan ses i min blogg
Användarens profilbild
Av Bina
:urule:

Vi råkade tova en Oilily-tröja :oops: kanske kan jag sy en väska av den :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Det kanske inte är fullt lika kul när man tovar något av misstag, tänker genast på mors underbara lammullströja som blev lagom åt min nalle efter en tvätt. :roll: Men varför inte ta tillfället i akt och sy något av den tovade biten, är den fin så är det ju synd att inte göra något. :D
Användarens profilbild
Av pillalilla
Jättefina alster! :tumup:

Jag har just också upptäckt tovning :D Efter att ha stickat sjalar (ej bärsjalar utan "vanliga") i parti och minut det senaste året, har jag nu stickat och tovat väskor på löpande band. Första tovningen blev dock ganska intressant, jag hade läst att man kunde använda diskmedel och slängde ca en halv dl i tvättmaskinen. Vet ni hur mycket det löddrar? Avloppet slog bakut, tvättmaskinen stod bara och stampade och bubblorna läckte ut genom tvättmedelsfacket och runt hela tvättstugan.. Man lär så länge man lever :lol: Sorry om jag kapar tråden :rodna:

Nu tänkte jag tova en mössa och tofflor!
Användarens profilbild
Av Mammut
Jättefint! Gillar att det set lite "dimmigt2 ut efter tovningen. Är sugen oxå, men man måste ju sticka så läänge innan man får köra tvättmaskin. :roll:
Mamma har gjort flera tovade väskor, jättefina!
Av Umma
Väldigt snyggt! Och färgerna :tumup: ! Vilket garn har du använt? Vissa garner passar väl bättre för tovning än andra?
Användarens profilbild
Av Elina
Ååååhååå vilka söta väskor. Oj nu vet jag vad jag MÅSTE göra ;)
Visst har jag rätt i att superwash ull inte funkar...
Användarens profilbild
Av Sedum
Åh, den var jätte fin! Mmmm, blir mer och mer sugen på att testa själv! Superfina är de! :heart:
Användarens profilbild
Av Asereht
Elina skrev:Ååååhååå vilka söta väskor. Oj nu vet jag vad jag MÅSTE göra ;)
Visst har jag rätt i att superwash ull inte funkar...
Nope superwash funkar inte, då är det behandlat för att fixa tvätt. 100% obehandlad ull ska det vara, samma som till blöjbyxor. Jag har fått total noja på detta nu. Tur att det är jul snart för man kan ju liksom inte hamstra grejer hur mkt som helst. :mrgreen:

Testa, det är kul! :vågen:
Användarens profilbild
Av Asereht
Tack alla för positiv respons. Det är jättekul så ni som inte testat än, sticka eller virka nåt och släng i tvättmaskinen. Svårare är det inte. :app:
Av Nettan
Jättefina väzkor du tovat.

Kommer nog prova att zticka och tova när magic loop är färdigprovat.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?