Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Råkade sälja min ergo som mest har legat o skräpat, då jag inte tycker att jag får till den bra sen lillan började väga lite... plus att jag tycker att midjebältet gör att man tappar byxorna :)
är manducan väldigt olika ergon? tänkte mest på att midjebältet här en sån "kant" som går ner som på ergon, om nån förstår vad jag menar!
är även lite anti de tjocka axelbanden, hur är de på manducan?
(ja jag vet att jag borde gå på sjaltäff, men det går tyvärr inte..)

tack för hjälp!
Senast redigerad av MammaTillFelicia den mån okt 13, 2008 17:00, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo det är en del skillnad, jag tycker nog att ergon hasar ner byxorna lite mer än manducan (jag förstår precis vad du menar :wink: ). men det finns andra selar som hasar ner dem ännu mindre och som dessutom har mindre vaddering i axelbanden, till exempel angelpack, beco butterfly eller action baby carrier. finns det någon speciell anledning till att du väljer just mellan ergo och manduca?

du kan läsa lite andra skillnader mellan de olika selarna här: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
diddeldi skrev:jo det är en del skillnad, jag tycker nog att ergon hasar ner byxorna lite mer än manducan (jag förstår precis vad du menar :wink: ). men det finns andra selar som hasar ner dem ännu mindre och som dessutom har mindre vaddering i axelbanden, till exempel angelpack, beco butterfly eller action baby carrier. finns det någon speciell anledning till att du väljer just mellan ergo och manduca?

du kan läsa lite andra skillnader mellan de olika selarna här: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Har läst o kollat en del och jag tyckte det verkade som många tyckte att manducan avlastar bäst.. sen älskar många beco för att de är så snygga haha. provade en beco en gång en snabbis (4th gen tror jag det var) men jag fastnade inte för den då, men den kanske är bättre för mig ändå.. hmmm får läsa vidare kanske då, vore skönt o få behålla byxorna, haha
Jag gillar manducan bäst av de nämda selarna, det är den som sitter bäst på mig och maken.
Har provat Angelpack (skön men för hög i ryggen för min lilla fialotta som vill ha armarna över), beco butterfly (snygg men passade inte mig) , ergo (byxorna hasade ner), patapum (för låg i ryggen för minihoudini).
Har inte provat beco 4th, bara känt på en :)
Jag älskar min beco bwd :loving: , men röstar för att du försöker prova ordentligt. Det verkar som om alla passar olika kroppar olika bra. Sen spänner jag avbärarbältet ganska högt upp och har byxorna långt ner så slipper jag tappa dem (känner också igen problemet...)
åh vad jobbigt =) ja det verkar ju enklast o prova såklart, men det blir svårt.. blir mer o mer sugen på en beco faktiskt... de är ju rmt snygga. även om det verkar som om väldigt många älskar sin manduca..

Men vad är skillnden mellan butterfly och 4:th gen? vet att man sätter i barnet annorlunda i butterflyen, men i övrigt?
tack för alla svar!!
MammaTillFelicia skrev: (ja jag vet att jag borde gå på sjaltäff, men det går tyvärr inte..)
Nu vet jag ju inte varför det inte funkar med sjalträff för dig, men om du hälsar på i Sundsvall nån gång så kan du få prova både Beco (4th), Manduca och Angelpack :wink:
mari_tres skrev:
MammaTillFelicia skrev: (ja jag vet att jag borde gå på sjaltäff, men det går tyvärr inte..)
Nu vet jag ju inte varför det inte funkar med sjalträff för dig, men om du hälsar på i Sundsvall nån gång så kan du få prova både Beco (4th), Manduca och Angelpack :wink:
har lite svårt att ta mig till stan, bor ute i obygden :P men visst är jag i svall ibland, kolla vart nolby låg, och det ser ju ut o ligga mellan indal o liden? eller hittade jag fel? mina föräldrar bor i indal nämligen!
MammaTillFelicia skrev:
har lite svårt att ta mig till stan, bor ute i obygden :P men visst är jag i svall ibland, kolla vart nolby låg, och det ser ju ut o ligga mellan indal o liden? eller hittade jag fel? mina föräldrar bor i indal nämligen!
Nolby ligger åt Njurundahållet till :wink: så det är likssom på andra sidan stan från Indal, men jag åker ju in till stan nån gång emellanåt :D
Här har vi Ergo, Patapum, Angelpack och Beco Butterfly. Maken tycker bäst om de två förstnämnda, de sitter dock inte lika bra på mig. Becon köpte jag billigt mest för att jag ville testa och trodde inte att jag skulle komma överens med alla knäppen och tygbitar. MEN, efter en testperiod så är jag kär. Becon avlastar helt klart bäst! Och till och med maken väljer den ganska ofta. Bäst är den på ryggen när vi vet att vi ska vara iväg en bra stund och kanske byta bärare. Har klämt och känt på Manduca också och den verkar ha sina fördelar (höj och sänkbart ryggstöd, korsbara axelband, lagom vaddering i axelbanden, babyinsats som går att vika ner....) Fick dock aldrig provat då A somnade i sjalen... :D
läste på edenbaby om de olika selarna och vilken kroppsform de passade bäst.och jag blir faktiskt mer o mer suger på beco.. tror jag ska lägga in en köpes annons *funderar*, får väl sälja den vidare. måste vänta så länge innan jag får tillfälle o prova nån tyvärr... o ni vet ju hur det är när det suger i köptarmen, haha
Alltså jag älskar Ergo :heart: Den är helt klart bäst för mig. Har provat Manduca och Beco butterfly, vilka inte passade mig alls. Manducan kändes för stor på något sätt och Becon avlastade inte alls lika bra som Ergon. Men jag tror att det beror mycket på kroppsform också. Så det är nog bra att prova lite innan.
Helma skrev:Alltså jag älskar Ergo :heart: Den är helt klart bäst för mig. Har provat Manduca och Beco butterfly, vilka inte passade mig alls. Manducan kändes för stor på något sätt och Becon avlastade inte alls lika bra som Ergon. Men jag tror att det beror mycket på kroppsform också. Så det är nog bra att prova lite innan.
Har ju haft en ergo, och precis såld den då jag itne alls tyckte om den. Eller den fungerade suberbra när lillan var kring året, men när hon blivit tyngre och större får jag jätteint av ergon, och så tycker jag den är aldeles för låg i ryggen..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?