Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag håller på och ritar mönster till en sele jag ska sy och då tänkte jag att den ska ha lite rundade axelremmar så som ergon har.
När man bär med ergon på magen hur sitter axelremmarna då? Är de korsade på ryggen eller knäpper man det lilla spännet? :hmm:
Användarens profilbild
Av sirisirius
På den gamla modellen knäpper man spännet, på NG kan man korsa banden.
Användarens profilbild
Av melon
De sitter precis som en ryggsäck, och knäpps ihop med en rem på mitten. Remmen går att justera i höjd och bredd. :D

Vad kul, vi får väl se resultatet sen va? :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
sirisirius skrev:På den gamla modellen knäpper man spännet, på NG kan man korsa banden.
ja det går att korsa, fast det vanligaste är att knäppa spännet tror jag. jag tror i alla fall inte att det är bekvämare att korsa (fast jag har inte provat :roll: )
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
:lol: Tänk jag sitter och pysslar med detsamma! Jag kollade lite på min gamla ergo innan den for iväg och de axelremmarna är ju liksom böjda. Men jag tänkte att jag skulle vilja kunna korsa på ryggen (jag gillar inte alls det där lilla spännet/remmen) och fick inte riktigt ihop det med rundade "axelpartier". Så min sele får raka, men vadderade axelremmar.

Som sagt, bild sen va!? :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Hmm, jag gillar inte heller det lilla spännet och har inte bestämt om min ska ha ett sådant. Men det lutar åt lite svagt rundade axelremmar.
Det är egentligen bara en prototyp jag håller på med.
Jag hade beställt tyg från Stoff och stil men just det jag skulle ha till selen var restat :hopmad:
Jag återkommer med bild när den är klar, men det lär dröja ett tag...
Användarens profilbild
Av melon
Åh, vad tråkigt!

Kom på nu att jag provat att korsa axelbanden någon gång, men det blev alldeles för knöligt. Om man gör tunnare axelband skulle det kanske kunna funka. :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
melon skrev:Åh, vad tråkigt!

Kom på nu att jag provat att korsa axelbanden någon gång, men det blev alldeles för knöligt. Om man gör tunnare axelband skulle det kanske kunna funka. :D
Det tipset tackar jag ödmjukast för :wink:
Användarens profilbild
Av knutis
Sara med 98+02+05 skrev::lol: Tänk jag sitter och pysslar med detsamma! Jag kollade lite på min gamla ergo innan den for iväg och de axelremmarna är ju liksom böjda. Men jag tänkte att jag skulle vilja kunna korsa på ryggen (jag gillar inte alls det där lilla spännet/remmen) och fick inte riktigt ihop det med rundade "axelpartier". Så min sele får raka, men vadderade axelremmar.

Som sagt, bild sen va!? :wink:
Men om du gör raka vadderade axelremmar, hur blir de då när den ska knytas? Eller blir det axelremmar med spännen?

Jag funderar lite på det där. Håller på att vaddera med liggunderlag, men frågan är om det inte blir för tjockt när jag senare tänkt lägga dem omlott eller knyta enkelknut vid ryggbärande ( mina axelband är av knytvariant). Jag kan inte riktigt få till det i huvidet. Det bästa kanske vore att sy och prova.... :roll:
Hur har du/ni gjort?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?