Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av storalillajag
Mina äldre killar har alltid gillat MT, och nu är jag sugen på att få lägga ner minstingen också, men från vilken ålder brukar det egentligen funka? Milo är 2 mån nu, kan hålla huvudet upprätt för det mesta, men blir trött i ryggen. Han sitter alltid upprätt i tricot slenen, men den avlastar ju på ett annat sätt. Jag tänker mest för kortare stunder hemma, när det blir för omständigt att vira på sig tricot slenen?
Av anna m
Man kan väl bära í meitai från början... ett bra sätt att staga upp ryggen är att knyta över ryggen istället för under rumpan.
Användarens profilbild
Av storalillajag
anna m skrev:Man kan väl bära í meitai från början... ett bra sätt att staga upp ryggen är att knyta över ryggen istället för under rumpan.
Aha, kan man? Jag brukar faktiskt knyta över ryggen även på de stora (ja, eller Jonathan åker aldrig längre :cry: ) Jag har sett att tex Beco har baby insert, så jag har bara antagit att den typen av bärande inte var bra för så små...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Man kan antingen ha benen innanför eller ha en smal ryggdel (/alternativt sy in MT:n lite i sidorna) och låta benen vara utanför.
Användarens profilbild
Av jazoo
storalillajag skrev:
anna m skrev:Man kan väl bära í meitai från början... ett bra sätt att staga upp ryggen är att knyta över ryggen istället för under rumpan.
Aha, kan man? Jag brukar faktiskt knyta över ryggen även på de stora (ja, eller Jonathan åker aldrig längre :cry: ) Jag har sett att tex Beco har baby insert, så jag har bara antagit att den typen av bärande inte var bra för så små...
Som jag har förstått det så är det för att Ergo och Beco har så breda ryggdelar som de har baby inserts, eftersom barnet annats skulle få bresa alltför mycket. Så har man bara en MT med smal ryggdel, eller som sagt har benen innanför, så borde det ju inte vara sämre än vilken annan sjal som helst.
Av catleya
mari_tres skrev:Man kan antingen ha benen innanför eller ha en smal ryggdel (/alternativt sy in MT:n lite i sidorna) och låta benen vara utanför.
Undrar också: Ta in i sidorna, betyder det att man syr små veck i ryggstycket längst ned mot midjebandet, som man sprättar bort sedan?
Användarens profilbild
Av mari_tres
catleya skrev:
mari_tres skrev:Man kan antingen ha benen innanför eller ha en smal ryggdel (/alternativt sy in MT:n lite i sidorna) och låta benen vara utanför.
Undrar också: Ta in i sidorna, betyder det att man syr små veck i ryggstycket längst ned mot midjebandet, som man sprättar bort sedan?
Ja, längste ner eller lite längre upp. Tar man in den lite längre upp kan man snurra upp ryggdelen på midjebandet innan man knyter det på sig, så blir den samtidigt lite lägre i ryggen.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Jag fick också tipset här på sb att ta ett spänne (typ från en väska) och spänna runt ryggdelen längst ner så att ryggdelen blir smalare utan att behöva sy. Det har funkat jättebra, lillkillen har inte behövt sitta så bredbent, men ändå kunnat sitta med benen utanför. Idag tog jag bort bandet för första gången, han är nu 6 månader. Jag fick vecka ryggdelen lite precis där hans rumpa är, men nu funkar det bra. Kanske nåt att prova om du inte vill ha benen innanför?
Jag ska nog prova det där knepet med spännet! Har en Eden MT, i skrivande stund har jag provat att sätta i Milo i grodställning med benen innanför (som jag föreställde mig att det borde se ut, kanske inte helt rätt) men han hamnar väldigt högt upp i sjalen :| Fast jag är litet orolig att jag inte ska kunna knyta sjalen i midjan om jag gör en massa inprovningar i den :oops: (några gravkilon kvar :oops: ) så kanske ett spänne skulle kunna funka då! Skönt iaf att känna att det är lugnt att börja med MTn när han är så liten! :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?