Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Jag kör ju alltid med ryggsäck men ska jag börja bära på ryggen så kan det ju bli lite svårt kanske :hmm:

Nyfiken på vad ni har för typ av väskor?
Jag har en onbag (http://www.onbag.co.uk - fast min är hemsydd) för mycket packning och en axelbandsväska med knäppning på axelbandet för lite packning (sveper den om mig+barn och knäpper ihop). Många brukar svara thaiväska i såna här trådar, men jag tycker funkar dåligt ihop med ryggbärning. Thaiväska med knäppning skulle nog funka bra. ;)
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag skulle också säga onbag. Det är en sådan jag tänkt beställa i alla fall just för att den passar för både ryggbärande, magbärande och funkar att hänga på vagnen.

Annars har ju-ju-be sen liten skötväska som antagligen skulle fungera om man inte behöver ha så mycket med sig.
Användarens profilbild
Av Amaltea
Hmmmm, 65 pund......

Konstigt, jag tycker det är ett OK pris för en enkel sele, men tycker det är väl dyrt för en väska :lol: trots att det säkert är samma mängd tyg och jobb.

Sy själv, säger ni?
Jag hittar en thaiväskebeskrivning....... kanske är det ett lämpligt nybörjarprojekt :hmm:
Användarens profilbild
Av elija
vilket bra tråd! hade precis tänkt ställa samma fråga! nu är jag beroende av barnets pappa för att bära vatten, äpple, blöjor och ombyte... :D onbag... den ser ju ut som en vanlig axelremsväska fast med knyt :hmm: ? den blir nog för dyr för mig i vilket fall, jag hade tänkt beställa en organic butterfly II så fort de kommer över atlanten! men mönster på thaiväska, var finns ett bra? För en liten väska, jag orkar inte bära så mycket med en unge på ryggen också, min nacke klarar inte det... sveper man thaiväskan utanpå barnet också?
Användarens profilbild
Av mari_tres
elija skrev:vilket bra tråd! hade precis tänkt ställa samma fråga! nu är jag beroende av barnets pappa för att bära vatten, äpple, blöjor och ombyte... :D onbag... den ser ju ut som en vanlig axelremsväska fast med knyt :hmm: ? den blir nog för dyr för mig i vilket fall, jag hade tänkt beställa en organic butterfly II så fort de kommer över atlanten! men mönster på thaiväska, var finns ett bra? För en liten väska, jag orkar inte bära så mycket med en unge på ryggen också, min nacke klarar inte det... sveper man thaiväskan utanpå barnet också?
En onebag är det många som har sytt själv, så det behöver inte bli så dyrt :wink:
Mönster på thaiväska finns här: http://www.zmurfan.hem.net/test/thaivaska.jpg
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
elija skrev:oh tack!! Vet du vart det finns mönster på onbag också måhända...? :wink:
Här finns sida med mönstret på http://blog.onbag.co.uk/ . I listan till vänster längst ner.
Jag har bestämt mig för att jag ska våga mig på att sy en egen i den mindre varianten. Tänkte köpa en men sen visade det sig att det skulle bli lite över 900:- med frakt och allt... Nejtack, då syr jag hellre själv.
Användarens profilbild
Av elija
en fundering: när jag bär en vandringsryggsäck, vilket man väl kan likna vid ett barn i sele, så tycker jag det är bekvämast att ha nån form av handväska under själva ryggsäcken liksom, inte ovanpå och runt. Har ni testat det med barn i sele? Jag ska testa själv med den jag har, men på det följer genast nästa fundering: väskan dinglar ju oftast på höften och en bit ner på ena låret. Men där är ju barnets ben?

Ah jag ska gå och testa med min vanliga väska och dottern i sele, väskan är lite för platt och fyrkantig, men som testexemlar kanske den duger :D

Ville bara höra hur ni gör för att det ska bli så bra som möjligt :roll:
Av doc
elija skrev:en fundering: när jag bär en vandringsryggsäck, vilket man väl kan likna vid ett barn i sele, så tycker jag det är bekvämast att ha nån form av handväska under själva ryggsäcken liksom, inte ovanpå och runt. Har ni testat det med barn i sele? Jag ska testa själv med den jag har, men på det följer genast nästa fundering: väskan dinglar ju oftast på höften och en bit ner på ena låret. Men där är ju barnets ben?

Ah jag ska gå och testa med min vanliga väska och dottern i sele, väskan är lite för platt och fyrkantig, men som testexemlar kanske den duger :D

Ville bara höra hur ni gör för att det ska bli så bra som möjligt :roll:

Jag skulle aldrig köpa en onbag för 65 pund känns vansinnigt dyrt för en väska.
Med en mindre handväska går utmärkt men då är det inte så många grejer som får plats i den.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?