Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Jag blir inte riktigt klok på färgerna. Om man tittar på den lilla fyrkanten så ser skogssäv mossgrön ut och havssäv lite grå ut. Men om man klickar på bilderna så ser skogssäv gulgrön ut och havssäv beige ut? Vad är det som stämmer mest med verkligheten?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Gah vad det är svårt med färger, men om jag jämnför min bild
Bild

Och med sjalen i handen så är sjalen lite mer åt det mossiga hållet... ;)
Havssäv kan jag inte svara på.
Användarens profilbild
Av sus
Jag har inte min havsäv här men min bestämda uppfattning är att den är beige. Typ som vid bilden med cykeln. Den är absolut inte grå som i dne första lilla rutan i alla fall.
Jag skulle säga att den är ungefär samma färg som bakgrundne till ditt och mitt inlägg i denna tråd (visst blir varannat inlägg ljusare och varananat mörkare, det är i allafall den ljusare bakgrunden jag menar.
Användarens profilbild
Av frida
:shock: beige! Nej den har ju grönt i sig? Som bakgrunden med grönstick :wink: Jag tycker den ser ut såhär:
Bild
Användarens profilbild
Av mian
:lol:

Det var många olika bud :lol: Jag som tänkte förhandsbeställa Sinon, men jag måste nog se färgerna på riktigt först. Finns det någon i Sthlm som är återförsäljare till Sino? För jag antar att det inte hjälper att titta bara på Ringon, i och med att det är olika tyg blir säkert nyanserna olika också.

Men havssäv verkar som sagt vara finare i verkligheten än den lilla grå bilden. Den ligger nog bäst till som sommarsjal just nu!
Användarens profilbild
Av frida
Havsäv är otroligt praktisk färg. Inte bara kräktålig utan passar till så gott som allt!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Sjalar.nu har ju ett showroom o de har ju Sinon. Kolla pü sjalar.nu för öppettider o sü annars pm:ar du miriel för jag tror hon har koll för tillfället ;)

Det var en trüd häromveckan som diskuterade skogssäv o där finns fler bilder (inte pü sino men ringo). Sök efter den.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Om det blir olika nyanser av färgerna på Sinon jämfört med Ringo vet man ju inte, men det sägs att de ska överensstämma helt. Färgerna live är dock dovare i verkligheten än de ser ut på bilderna (sitter här och kikar på tygprover på Ringon).
Användarens profilbild
Av sus
frida skrev::shock: beige! Nej den har ju grönt i sig? Som bakgrunden med grönstick :wink: Jag tycker den ser ut såhär:
Bild
Nu sitter jag och jämför skärmen med min ringo och jag håller med, Jag kallar den nog fortfarande beige, men du har rätt den har lite grönt i sig. Jag tycker att den är lite mörkare än den här bilden men det kan ha med ljust att göra.

Ringon sälja för övrigt också på Designtorget, där finns tygprover på alla färger även om de inte råkar finnas inne.
Användarens profilbild
Av miriel
Det är svårt med färger på skärm, alla har ju lite olika inställningar på sina skärmar.
Här kommer några bilder till på skogssäv (som på min dator stämmer bra...):

Bild

Bild

Jag tycker man kan kalla skogssäv, "grönt te grön"

Men bäst uppfattning får man ju av ett tygprov, lajv! :D

Från säkerkälla :wink: , kan jag säga att Sinons färger kommer ligga ruskigt nära Ringons, alla utom Ullört. Ullört är som Sino ofärgad dvs (naturvit).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?