- tor okt 09, 2008 22:24
Någon som vet något om märket Dolcino och har en åsikt? Fick den äran att visa en ganska nybliven mamma hur man knyter sjal häromdagen. Hon hade fått en sjal av märket Dolcino och medföljande knytinstruktioner i en tjock broschyr i fyrfärgstryck. Inte helt lätt att sedan få till det med en femveckors som inte håller huvudet helt och när man aldrig sett en bärsjal förut...
Sjalen kändes väldigt mycket som Easycare tyckte jag. Lite glatt-styv, tunn och "markisig" före tvätt, men blev väldigt mjuk och följsam redan efter en snabbtvätt med påföljande strykning. (Ser på Tragemaus att den inte är helt billig.) Både mor och bebis verkade nöjda, även om det kanske kunde ha varit tajtare (men har skrämt bort en lite nyfiken en gång tidigare för att hon tyckte det blev så tajt
.). Får se om jag får någon rapport senare om det kändes som deras grej. Och kanske får provknyta den själv någon gång...
Sjalen kändes väldigt mycket som Easycare tyckte jag. Lite glatt-styv, tunn och "markisig" före tvätt, men blev väldigt mjuk och följsam redan efter en snabbtvätt med påföljande strykning. (Ser på Tragemaus att den inte är helt billig.) Både mor och bebis verkade nöjda, även om det kanske kunde ha varit tajtare (men har skrämt bort en lite nyfiken en gång tidigare för att hon tyckte det blev så tajt

H/04
V/08
* Zara Candy * Indio Hibiscus * Wellen Granat * Ergo NG Svart/Cranberry *
________________________ tygblöjor

* Zara Candy * Indio Hibiscus * Wellen Granat * Ergo NG Svart/Cranberry *
________________________ tygblöjor