Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sapos
Har nyss skaffat mig en tricot-slen.
Men när jag kollar i instruktions häftet som är med så står det att jag ska använda en knyt metod där jag knyter det sista med barnet i (Upprätt med benen instoppade) men det känns inte som om jag vågar det riktigt :? Är nybörjare så känns nästan tillräckligt svårt att knyta på sig den först och stoppa i barnet.
Men tror ni att min lilla kille tar skada av om jag bär honom i den varianten där man knyter först (dubbelt omslutet kryss)? Han är 5½vecka.
För är bara den varianten jag får till där jag knyter först och den tycker jag verkar smidigast då man kan knyta på sig sjalen tex hemma och bara sätta i honom när det behövs..
Sen så har jag läst att man kan amma i dom, men hur? :oops: ¨då måste man väl sänka ner barnet på något sätt?
Hoppas någon vill och kan hjälpa mig med mina frågor :)

(har märkt att sjalar är beroendeframkallande :wink: )
Användarens profilbild
Av Scharlott
sapos skrev:jag bär honom i den varianten där man knyter först (dubbelt omslutet kryss)? Han är 5½vecka.
För är bara den varianten jag får till där jag knyter först och den tycker jag verkar smidigast då man kan knyta på sig sjalen tex hemma och bara sätta i honom när det behövs..
Det går utmärkt att bära i dubbelt omslutet kryss mage-mot-mage med benen utanför redan från början - en himla smidig knytning för pyttebebisar 8)
Användarens profilbild
Av sapos
Scharlott skrev:
sapos skrev:jag bär honom i den varianten där man knyter först (dubbelt omslutet kryss)? Han är 5½vecka.
Det går utmärkt att bära i dubbelt omslutet kryss mage-mot-mage med benen utanför redan från början - en himla smidig knytning för pyttebebisar 8)
Åå vad bra :) Tycker det funkar bra då jag testat men sen när jag läste blev jag osäker då det stod att det var från ca 2månader i häftet som var med
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag sänkte dottern lite (drog in magen och skruvade lite på mig så hon sjönk ned lite) och vickade henne mot bröstet. Jag tycker det var enklast att vicka barnet med en knytning där benen är innanför sjalen.
Användarens profilbild
Av Rosalinda
Jag använde den knytningen där man knytre det sista med barnet i sjalen när jag ammade. Då la jag honom bara lite diagonalt och tog fram bröstet inann jag knöt färdigt. Kan tillägga att jag satt ner när jag gjorde detta. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?