Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
Ok, här kommer en till som skulle vilja ha lite inspiration till namnlappar att sätta på det jag syr. Jag blir så grymt avundsjuk på det ni andra kommer på och känner att jag inte ens är i närheten.

Jag vill att mina namnlappar skall passa bäst till acessoarer (typ väska, näsduksfodral osv) eller leksaker/sack'n seat/skötväska.

Bakgrund:
Vinterhumlan vill jag inte ha. Jag är egentligen less på det namnet öht, men hade idétorka den dagen jag skulle regga mig :lol:
Jag heter Sabine och i efternamn Alexandersson. Som tredje andranamn heter jag dessutom Alexandra.
Jag har haft några urdåliga förslag själv, men eftersom de är så dåliga vill jag inte att ni snöar in på dem, så jag väljer att inte skriva ut dem :oops:
Jag jobbar med teknik och är lite halvnördig med sånt. Helst hade jag velat ha ett namn som när man känner mig gör att det är helt uppenbart att det är jag som sytt, men som för främlingar låter anonymt :roll:
Äh, det är svårt att skriva. Fråga om ni behöver mer info :rodna:
Användarens profilbild
Av Annika E
Texabine :-) Teknik, x:et från Alexandra/Alexandersson, och abine från Sabine.
Användarens profilbild
Av Kaja
Kan du inte anspela något på att både ditt tredjenamn och efternamn är nästan samma. Alexander... Skulle kunna bli "Lexie" eller "Lexi" eller "Alex" eller "Exa" eller "Xander". Det är bara att bygga runt runt runt...

//Kaja

PS: Jag använde mitt smeknamn på mig själv som jag hade när jag var barn och inte kunde uttala hela namnet...
Hmm du är lite inne på det spåret jag själv varit. Hade man kunnat beställa med en upphöjd tvåa hade jag haft Alex^2 (där tvåan skall vara upphöjd). Annars har jag funderat på Alexine (lite väl långt dock) eller EssA (mina initialer skrivna som de uttalas... jag har funderat på att ha dem i fonetisk skrift, men kan inte hur man skriver sånt).
Av Kleopatrina
TecLex kanske? eller AlexIT? :)
Är nog för trött för att komma med genomtänkta förslag, men det är kul att spåna så jag kan inte låta bli :D
Av Vinterhumlan
Och jag är grymt tacksam för all input!

En kompis till mig föreslog Spin Doctor, som beror på att jag vill utbilda mig till spinninginstruktör i kombination med min utbildningsnivå :roll: Men nej, den titeln skäms jag för så den får inte vara med!
Användarens profilbild
Av Fryle
Vinterhumlan skrev: Alexine
Var det jag själv kom på innan jag läst så långt i tråden, låter bra tycker jag.
Användarens profilbild
Av Vida
alEndra
(små kursiva bokstäver på allt utom E:t - och E:t är standardprefixet för 10^18 (exa))

lagom nerdigt?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?