- lör apr 02, 2005 09:12
Går just nu i kluriga funderingar kring att byta ut våra vagnar samt skaffa nya sjalar, och mycket rör sig kring våra två resor som vi ska göra i år.
Första resan går till Umeå för att gå på bröllop och då stannar vi ca 4 dagar. Funderar på om vi klarar oss helt utan vagn då. Ludvig kommer att vara 8 månader och Lovisa 2 år äldre. De väger nog typ 10 resp 15-16 kg då. Hade man klarat sig med ett par sjalar, tror ni? På flygplatserna måste det ju vara kanon att ha vars en ringsjal till barnen istället för vagn?
Sen ska vi en längre tur till Rom (ett bröllop till
) i oktober-november då barnen fyllt 1 resp 3 år precis. Där vill vi säkert ha nån vagn med men man klarar sig kanske med en liten? Jag funderar också på om t ex Ergon är bättre än en ringsjal om stora dottern blir trött? Vi kommer ju garanterat att ha med en lånsjal också, men den är ju inte lika lätt att knyta på sig ute på stan eller så.
Nån som har varit ute och rest så här som kan hjälpa mig lite i mina lösa funderingar? Kanske ska säga att maken verkar tycka det är helt OK att bära i ringsjal. *glad*[/u]
Första resan går till Umeå för att gå på bröllop och då stannar vi ca 4 dagar. Funderar på om vi klarar oss helt utan vagn då. Ludvig kommer att vara 8 månader och Lovisa 2 år äldre. De väger nog typ 10 resp 15-16 kg då. Hade man klarat sig med ett par sjalar, tror ni? På flygplatserna måste det ju vara kanon att ha vars en ringsjal till barnen istället för vagn?
Sen ska vi en längre tur till Rom (ett bröllop till

Nån som har varit ute och rest så här som kan hjälpa mig lite i mina lösa funderingar? Kanske ska säga att maken verkar tycka det är helt OK att bära i ringsjal. *glad*[/u]
/Ia med Lovisa 021023 och Ludvig 041009