Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Netta
yvonn skrev:Med sjal får man ju många långa blickar men med manducan är man ganska osynlig, förutom en unge som ryckte sin mamma i armen: mamma, mamma, titta! det där är ingen vanlig ryggsäck! :wink:
:lol: Ungar är underbara :solsken:
Av doc
De flesta kommentarer jag får är positiva fast ibland tittar folk på mig om jag vore en riktig alien med sjalbarnen på ryggen. Igår träffade jag en annan sjalmamma och tog en promenad fick såna blickar.... :shock: :shock: :shock:

Tycker att det är så otroligt mysigt med sjal folk får gärna glo ska jag sjala tills jag orkar och barnet vill.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag har också bara fått glada kommentarer och leenden. Faktiskt aldrig någonsin något negativt tror jag. :D
Äldre, både män och kvinnor, ler och kommenterar ofta att det ser mysigt ut och att det måste vara bra för barnet. Många mammor frågar nyfiket och är intresserade. Ibland har de ringt hem till mig och frågat om råd (såna jag känner bara lite sedan innan).
Bara positivt alltså! :vågen:
Användarens profilbild
Av korell
Ebboba skrev: Nej, det finns alldeles för lite sjalar här i Göteborg, var är alla ni andra, jag ser er aldrig :hmm:
:lol: Och jag som häromdagen sa till maken att det var så kul nu, när vi flyttat in till göteborg, att man ser så många sjalar och selar!
De ggr jag varit i Majorna har jag sett minst en sjal/sele varje gång (som inte varit sjalbarnsrelaterad då :wink: ) Fast jag misstänker att Majorna är sjaltätare än genomsnitts gbg.....
Användarens profilbild
Av Ebboba
Igår var första gången som jag kände mig lite som ett freak, satte mig längst fram på vagnen, och det satt en kvinna på motsatt sida på handikapplatsen som vände sig om och satt och blängde på mig med sur min när jag hade Love i sjalen från Grönsakstorget till Olivedalsgatan = ca 10 min spårvagnsfärd. Jag kände mig mycket obekväm men kunde liksom inte med att stirra tillbaka. Ska ta mod till mig och göra det nästa gång.
Av Zsarah
LillensMamma skrev:Jag får nästan bara :shock: flöjt av :D eller bara :D med ev. positiva kommentarer!
Samma här och här i vår lilla stad så har jag inte sett så många andra som sjalar, så man får en hel del blickar, men alltid följt med ett gulligt,mysigt leende, som om de vore avundsjuka på alva. Vissa kommer fram och säger att det där ser ju mysigt ut:) :app:
Användarens profilbild
Av vimla
Netta skrev:
yvonn skrev:Med sjal får man ju många långa blickar men med manducan är man ganska osynlig, förutom en unge som ryckte sin mamma i armen: mamma, mamma, titta! det där är ingen vanlig ryggsäck! :wink:
:lol: Ungar är underbara :solsken:
:iagree:

Jag brukar få kommentarer av de lokala fyllona :lol: :hick: (äntligen fick jag anledning att använda den smileysen! :wink: )

T ex:
Ja därinne har han de tryggt dö! (sägs med längtansfylld göteborgska)

Nämen jag undrade vad du hade för konstiga tofsar på tröjan! (det var barnets fötter)

Grattis gumman! E de din fössta? (ropas över två vägbanor och en spårvagnshållplats)

Men glad blir man! :Hahaa:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?