Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
Jag har börjat fundera på vilken sjal jag ska ha till min fina klänning i naturfärgat lin (som jag ska ha när jag och sambon gifter oss i juni)

Barnen ska vara med på festen efter vigseln, och dottern kommer nog att behöva sova och jag kommer behöva en sjal som matchar klänningen hyfsat. Jag funderar på antingen en naturfärgad, brun eller kanske en indio natur - braun. Eller gauze linnesjal *måste kolla vilka färger som finns*
Risken/chansen att jag bär henne i princip hela kvällen är nog ganska stor då det kommer att vara en del folk och hon blir lite reserverad och mammig/pappig när många är omkring henne. Sen tror jag inte jag vill lägga henne att sova i en vagn när folk omkring henne har druckit alkohol. Litar inte på någon med sprit i kroppen, och tänk om någon ramlar på henne...

Hur som helst vill jag ha sjaltips. Vilken sjal ska jag ha på bröllopsfesten?
Användarens profilbild
Av Ester
en avokadofärgad sidensjal kanske eller guldfärgad?!
Användarens profilbild
Av Panakeia
e det en naturfärgad klänning eller e den vit?
jag tror ju en ellaroo aloe e himla snygg till (vikket jag INTE säger bara föratt jag försöker sälja en, utan jag TYCKER det....)
men samtidigt kan det ju va snyggt med fäg till också.
En vit eller gräddvit sindenringsjal skulle kunna vara fint också, beroende på hur strukturen serut i linnet, det är ju jättesvårt att veta är man inte sett klänningen, linne kan ju se ut på MILIJARDER sätt...
det ena snygare än det andra, naturligtvis...

men...

jaa...

en naturfägad sjal tror jag e kanon, iom att det annars är lätt att sjalen tar för mycket färg och uppmärksamhet från dig.

Ellan tycker jag är snyggare i strukturen än linnegåsen, men, detklart en vanlig gås kanske? jag vet inte vikka färger de finns i...iom att det är sommar skulle jag nog sattsa på nån av de tunnare sjalarna, det vore ju olidiligt att gå omkring å svettas Allan på sit bröllopp? eller? *ryyyyser*

Men du? va tror du om en spec. designad MT/abc? då blir du högst troligt inte överhettad, och du kan göra den som du vill, dekorera den så den matchar klännig/håruppsättning, kanske med detlajer som matchar mot din blivande mans kläder också, osv, va trro du om det?!"?!"?
Användarens profilbild
Av tinaw
En läcker tanke Sandra! Jag tror på naturmaterial ton i ton, en mild "matchande" färgskala. Rami, Linne, siden eller ull kanske? Jag hade valt siden! Är klänningen i ofärgat "linnefärgat" lin? Solblekt eller ny-färg? Jag tror också på blekgrönt, men vilka är dina bästa färger=dde du passar bäst i och känner dig bekväm i?

Ringsjal eller bärpåse om du inte vill ha MT.
Användarens profilbild
Av Hella
avokadofärgad låter jättefint, men siden är inte alls min grej. Jag är inte den "glansiga" typen alls ;-)

ringsjal går också bort, för jag blir så snedbelastad och får jätteont efter bara en liten stund när jag bär i ringsjal tyvärr :-( Synd, för det är både snyggt och praktiskt annars...

MT låter klart lockande, fast jag är mer sugen på sjal ändå... Kanske kunde jag ragga upp någon som är bra på att sy och låta specialdesigna en sjal åt oss istället... Fast jag har inte spanat så mycket på MT faktiskt, så jag kanske ändrar mig bara jag börjar fundera på det :roll:

Klänningen är naturfärgad och väldigt enkel. Rak, lång, ärmlös, rund urringning, dragkjedja i ryggen och broderier i samma färg som tyget längst ner och ca 35 cm upp. Ganska bohemisk egentligen, fast väldigt vacker och romantisk tycker ju jag förståss ;-)
Jag vet inte vad jag ska ha till, för något mer än bara klänningen behövs för att det ska bli lite roligare, men förmodligen blir det att jag har någon slags ljusa sandaletter till och... Ja, jag vet inte alls *dåligt planerat det här*

En vanlig gås kanske vore fint, choklad eller natur, eller oliv, eller... eller... Eller Aloen som sagt... Du kanske får sälja den till mig ändå tillslut sandra :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
ÅHHH!!! nu går jag igång!!! tänk en sjal, eller mt för den delen, i snarlik färg, men ändå inte riktigt precis samma som klänningen, men med samma broderier?!? åhhhh!!!
Användarens profilbild
Av Hella
tinaw skrev:En läcker tanke Sandra! Jag tror på naturmaterial ton i ton, en mild "matchande" färgskala. Rami, Linne, siden eller ull kanske? Jag hade valt siden! Är klänningen i ofärgat "linnefärgat" lin? Solblekt eller ny-färg? Jag tror också på blekgrönt, men vilka är dina bästa färger=dde du passar bäst i och känner dig bekväm i?

Ringsjal eller bärpåse om du inte vill ha MT.
Klänningen är i ofärgat linne, och har nog inte blekts något även om den hängt i min garderob i ett par månader redan...

Jag älskar grönt och brunt, och egentligen anna jordnära färger... Passar bäst vet jag inte vad jag gör i, men jag känner mig lite blekfet i för ljusa färger... Men hela klänningen är ju ljuuus och det vill jag att den ska vara, men en för ljus sjal kanske gör att det känns som bandage? :? Ääh, jag vet inte :roll:
Nu säger du också siden juh... Kanske ska ägna det en tanke också *springer och kollar sidensjalar på fotografier och bilder*
Användarens profilbild
Av tinaw
Siden finns mycket olika kvaliteer av, även sådana som ser ganska mycket ut som lin. Synd att du inte bor nästgårds, jag har en hel hög med färgprover som jag går igenom här :D Lin har en vacker glans i sig precis som siden.

Två bärpåsar då, en över var axel? Blir som att bära i kryss. Vad har du tänkt till? Hårfärg? Ögonfärg?
Användarens profilbild
Av tinaw
Nej, inte jag heller, inte en sån där jätteglansig silkig sidensort, utan en lite mer "robust". Men jag tror det vore vackert. Och svalt!
Användarens profilbild
Av Panakeia
tinaw skrev:Nej, inte jag heller, inte en sån där jätteglansig silkig sidensort, utan en lite mer "robust". Men jag tror det vore vackert. Och svalt!
japp!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
uj... vilken sida :love:

tänk att sy sig en i enkel siden... och sedan ha ett mittparti med t ex
Bild

eller lite enklare
Bild

eller med nån detalj också på mitten eller på ena änden kanske...
Bild

eller
Bild

oj, har själv gått i tankar på en långsjal i nåt festligt svalt material
så jag tackar för den länken... det finns mer snyggt på den där sidan :loving:

(får man lov att länka in bilder såhär? de är iaf från www.simbrasiden.se)
Användarens profilbild
Av Snurrfian
tinaw skrev:www.simbrasiden.se ... :twisted:
Den där sidan var inte snäll... :twisted: :lol:
Användarens profilbild
Av Hella
:shock: *tar tillbaka allt jag sa om att siden inte är min grej* :shock:

Jag hinner inte sitta här vid datorn och hänga just nu, men jag kommer tillbaka 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?