Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Förutom att den ena är utan spännen och så, är det inte nästan samma sak, eller är jag helt ute och cyklar?

Vad är det för skillnad på fyrkantssjalar (typ Franken Cozy, Sakara)
/Gocka (dumhuvud?)
Användarens profilbild
Av Helena
På ett sätt är det ju lite samma sak, men med en sakara bär man högre upp och det är ju bra, fast den har ju inte riktigt ett avbärarbälte som ergon och sutemin och tyngden hamnar inte på höfterna på samma sätt. Jag tycker att man blir mycket tröttare i ryggen av sakaran (som jag har erfarenhet av).
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ideén är väl egentligen den samma. Ett stycke tyg bakom barnets rumpa och rygg, minjeband/bälte och exelband.

Har bara testat ergon, åsså min hemsydda 4-kant sjal (typ Franken Cozy) och det jag tycker skiljer dem åt är att;

1.Midjebältet på Ergon är stabilare och avlastar på höften bättre än på min sjal som är sydd i tyg enbart som jag knyter runt midjan. (tyckte dock att min dotter hamnade väl långt ner då jag bar henne i ergon då jag hade midjebältet på höften och inte runt midjan, men så är jag ganska lång också)

2.Axelbandens fästen. Ergons axelband är precis som midjebältet ganska styvt och stadigt och sitter dessutom fast precis som på en ryggsäck vilket (enligt mig iaf) gör det enkelt att få upp barnet på ryggen själv och sedan gör det bekvämt att bära på ryggen.
Med 4-kant sjalen tycker jag det är bekvämast att bära på magen och låta axelbanden gå i kors över ryggen.

Sutemin har jag aldrig testat, men är inte den lite som ett mellanting mellan Ergon och Sakaran? Med spännen och stadigare midjebälte som Ergon men att man drar axelremmarna i kors precis som man (oftast) gör med Sakaran?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?