Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag är en ovan stickerska och vet inte hur man lyckas med att maska av från rätsidan i 2 sidor. Ska maska av för ärmhål på en tröja och det står att man ska maska av från rätan, just nu 3 maskor i varje sida. Har tidigare fuskat och maskat av i början av varvet från rätan på ena sidan och sen i början av varvet från avigan på andra sidan. Tänkte dock att jag skulle kolla om någon har ett bra tips? Har maskat av som man gör när man avslutar ett arbete, men ska kanske sticka flera maskor tillsammans istället? Tycker dock det verkar svårt när man ska maska av flera maskor... :hmm: Hjälp mig gärna!
naimiez skrev:Men det är väl så man gör :hmm: drar en bakom över den innan......
Alltså, maska av som man gör när man avslutar ett arbete? Men om jag gör det i 2 sidor från rätan måste jag ju klippa tråden i slutet av varvet och "börja om. Är det meningen att man ska göra så?
Av Umma
Jag gör som du! Maskar av i början på varvet alltså. Men som sagt jag är glad amatör :mrgreen: så kanske har någon annan bättre råd att ge....
Umma skrev:Jag gör som du! Maskar av i början på varvet alltså. Men som sagt jag är glad amatör :mrgreen: så kanske har någon annan bättre råd att ge....
Vad menar de då när de skriver att det ska avmaskas i varje sida från rätan? Det går ju inte om det handlar om flera maskor om man inte ska maska av i slutet av varvet och sen klippa av tråden!?

Det blir ju lite ojämnt när man maskar av från rätan på ena sidan och avigan på den andra, särskilt när man stickar i ett tjockt garn som jag gör nu... Ska sticka raglanärm (första gången) på rundsticka så småningom, men ska först ta av för ärmhål. Är rädd att avmaskningarna blir alltför olika på de båda sidorna och att det syns. Men det kanske inte gör så mycket? :|
Av Umma
Jo det blir ju en liten skillnad men jag tycker inte att det brukar märkas... :hmm: Annars får du involvera ett garnnystan till och växla mellan dem i sidan så att säga, då slipper du iaf klippa av garnet och ha massa lösa ändar som du måste fästa seda! :idea:
Umma skrev:Jo det blir ju en liten skillnad men jag tycker inte att det brukar märkas... :hmm: Annars får du involvera ett garnnystan till och växla mellan dem i sidan så att säga, då slipper du iaf klippa av garnet och ha massa lösa ändar som du måste fästa seda! :idea:
Tack så mycket, då kör jag på som jag gjort tidigare. Det är inte att fuska ändå kanske alltså? :P
Av Umma
Mamma Eli skrev:
Umma skrev:Jo det blir ju en liten skillnad men jag tycker inte att det brukar märkas... :hmm: Annars får du involvera ett garnnystan till och växla mellan dem i sidan så att säga, då slipper du iaf klippa av garnet och ha massa lösa ändar som du måste fästa seda! :idea:
Tack så mycket, då kör jag på som jag gjort tidigare. Det är inte att fuska ändå kanske alltså? :P
Då är jag fuskare också...Kanske någon annan vet?
Umma skrev:
Mamma Eli skrev:
Då är jag fuskare också...Kanske någon annan vet?
Fuskare vi är! :tumup:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?