Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Indiemorsan skrev:
Umma skrev:
Indiemorsan skrev:Å, den såg jättemysig ut. Jag har tänkt ett bra tag att jag ska sticka en skön filt att ha i vagnen. Vad var det för tjocklek på det garnet du använde?
Jag använde stickor 3,5 men jag stickar förhållandevist löst. Rekommenderad stickstrl för det garnet (Alpaka Fashion) är 3-4. Nästa filt tänker jag definitivt sticka i ett tjockare garn! Och billigare. Och större filt.
Hm, ja alpacka är ju dyrt... Men det är ju väldigt varmt och mjukt och gosigt och det vill man ju att en barnfilt ska vara :D Jag får se vad jag kan hitta. Måste bara sticka färdigt bussarongen till Skruttmuffin först. :mrgreen:
Fast alpacka kan nästan bli för varmt, jag har stickat kofta och mössa i det roströda garnet och jag drar nog upp det för känslan är att plaggen blir tunga och väldigt varma. :eld:
Bussarong förresten...hoppas man får se när den är klar? :)
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Umma skrev:
Indiemorsan skrev:
Umma skrev:
Indiemorsan skrev:Å, den såg jättemysig ut. Jag har tänkt ett bra tag att jag ska sticka en skön filt att ha i vagnen. Vad var det för tjocklek på det garnet du använde?
Jag använde stickor 3,5 men jag stickar förhållandevist löst. Rekommenderad stickstrl för det garnet (Alpaka Fashion) är 3-4. Nästa filt tänker jag definitivt sticka i ett tjockare garn! Och billigare. Och större filt.
Hm, ja alpacka är ju dyrt... Men det är ju väldigt varmt och mjukt och gosigt och det vill man ju att en barnfilt ska vara :D Jag får se vad jag kan hitta. Måste bara sticka färdigt bussarongen till Skruttmuffin först. :mrgreen:
Fast alpacka kan nästan bli för varmt, jag har stickat kofta och mössa i det roströda garnet och jag drar nog upp det för känslan är att plaggen blir tunga och väldigt varma. :eld:
Bussarong förresten...hoppas man får se när den är klar? :)
Ja, det har du rätt i, jag satt under en alpackafilt hos svärföräldrarna i vintras och höll på att svettas ihjäl... Och då är jag ganska frusen av mig. Merionull kanske är en bättre satsning.

Jag lägger upp en bild på bussarongen när den är klar. Är väldigt nyfiken själv på hur det ska bli, stickar efter ett något modifierat 70-talsmönster.
Av Umma
binaem skrev:wow så fin!
Tack :rodna: men jag har ju bara stickat!! Du har en fantastisk blogg!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?