Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ebboba
...någonting mycket märkligt.
Från spårvagnsfönster såg jag en kvinna som bakifrån såg ut att ha en sjal så mitt hjärta klappade till lite. När hon vände sig om hade hon en easyhug som var alldeles för stor, i vilken hon hade barnet framåtvänt med en väldigt liten sittyta som tom var mindre än babybjörns :shock:
bebisen bara hängde och det såg väldigt obekvämt ut för bägge två. jag och min kille bara glodde, kunde inte låta bli. jag förstår inte det här med att man måste ha bebisen framåtvänd till varje pris, och att man då inte bemödar sig om att få till det på ett bra sätt som i buddha-knytningen. :hmm:
Av doc
Stackars bebis.
Tycker att det är riktigt tråkigt att ingen pratar om att bära i sjal. Det existerar liksom inte. Har aldrig hört varken MVC eller BVC fröknarna prata om att bära i sjal. Däremot babybjörn...
Användarens profilbild
Av karro54
I somras någon gång när vi hade sjalträff i stadsparken här i stan såg vi en mamma bära så. Framåtvänd bäbis i trikåsjal...! Det kanske håller på att bli en fluga... :roll:
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag ser oxå mycket sånt i eller utanför spårvagnen...... i babybjörn :shock:. Funderade på det senast idag när jag åkte hem från jobbet. Varför just denna babybjörn om den inte är bra för barnet?
Användarens profilbild
Av Bara_jag
karro54 skrev:I somras någon gång när vi hade sjalträff i stadsparken här i stan såg vi en mamma bära så. Framåtvänd bäbis i trikåsjal...! Det kanske håller på att bli en fluga... :roll:

Alltså, har dom inte den infon vi har här att tillgå så kanske det inte är så konstigt...
Köper man tex en Moby wrap, så finns det ju tom illustrerat med bilder knytningar för framåtvänt i den medföljande broschyr... och på framsidan av broschyren finns en bild på ett barn som sitter framåt med benen hängandes rakt ner. :roll:
Användarens profilbild
Av karro54
Bara_jag skrev:
karro54 skrev:I somras någon gång när vi hade sjalträff i stadsparken här i stan såg vi en mamma bära så. Framåtvänd bäbis i trikåsjal...! Det kanske håller på att bli en fluga... :roll:

Alltså, har dom inte den infon vi har här att tillgå så kanske det inte är så konstigt...
Köper man tex en Moby wrap, så finns det ju tom illustrerat med bilder knytningar för framåtvänt i den medföljande broschyr... och på framsidan av broschyren finns en bild på ett barn som sitter framåt med benen hängandes rakt ner. :roll:
Jaha... Då är det ju inte så konstigt... Men det måste vara väldigt obekvämt för både mamma och barn!
Användarens profilbild
Av Ebboba
Jag blev så nyfiken på mobywraps annonser att jag kollade in på en sida där de sålde mobywrap, och hälften av barnen bars framåtburna!
Jag har aldrig sett det förut, när jag fick min MaMEco fanns också en knytning där barnet satt framåtvänt, men då med smokingbältet upp över benen så att de skulle hamna bra och inte hänga rakt ner.
Föredrar tom babybjörn framför den knytningen :shock:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Bara_jag skrev:Alltså, har dom inte den infon vi har här att tillgå så kanske det inte är så konstigt...
Precis! Jag köpte en Moby i prensent till kompisar som precis fått barn och såg förskräckt bilden i instruktionshäftet :gaah: Man tänker ju att de som tillverkar sjalar och säljer instruktionshäften till dem borde veta hur det är lämpligt/olämpligt att bära... Jag förklarade snabbt för mina kompisar att just den knytningen inte var att rekommendera.

Men jag har också sett folk på stan bära framåtvänt i trikå, så det är nog en trend på uppgående...
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Såg just på Babydesign´s sida (annons längst upp till höger) att dom längst upp på sin sida (på alla sidor om man klickar runt), vid loggan också har en liknande bild... gjorde mig ytterst förvånad måste jag säga. :shock: Verkar vara rätt vanligt förekommande i anonnser och dyligt... så hur ska dom kunna veta. Det plus att det är så vanligt att se BB-bärare med barn framåt gör ju att det verkar ok.
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Nu kom jag på vad det heter... :D Banner, i babydesigns banner är bilden
Användarens profilbild
Av CarolineJ
Där på Babydesign där du menade har dom även bild på en som cyklar med barnet i sjal :shock: Utan hjälmar båda två dessutom...
Användarens profilbild
Av Bara_jag
CarolineJ skrev:Där på Babydesign där du menade har dom även bild på en som cyklar med barnet i sjal :shock: Utan hjälmar båda två dessutom...

Jisses... hur kunde jag missa det :shock:
Av Jinxan
tri-cotti instruktionsboken har också bild på framåtvänt..
CarolineJ skrev:Där på Babydesign där du menade har dom även bild på en som cyklar med barnet i sjal :shock: Utan hjälmar båda två dessutom...
:siishah: :shock:
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Alltså... jag fattar inte hetsen med att sätta barnet framåtvänt. Dom blir ju kollriga i skallen av för mycket intryck när dom é små... när dom é större och vill se sig omkring, ja då kan dom ju sitta på ryggen och kolla över axeln.
Användarens profilbild
Av amani
Jag har också sett framåtvänd knytning i trikåsjal :hmm:
Jag tycker det första folk frågar är om barnet kan sitta framåtvänt när de undrar om nån sjal/sele. Inte många som vet att det inte är ergonomiskt riktigt plus alla intryck som små bebisar inte klarar av!

Det känns så dumt på nåt sätt att upplysa folk om det (som man känner lite ytligt-t ex på familjecentralen) hm nån som har nåt smidigt sätt att komma med?

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?