Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Som det står i rubriken undrar jag vilken sjal som är favorit för ryggknytningar för dig....

Ska man ta en storlek mindre än man har annars på sjal? Jag får massor med tyg över när jag knyter upp Isaac på ryggen...
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag brukar använda min didy jakob storlek 5. den räcker till tibetan på mig :D

(fast atlas går ju inte med på ryggknytningar så ofta förstås :roll: )
Användarens profilbild
Av Cayenne
JAg använder mina Didymos Jakob stl 4 eller Indio Natur stl 3 när jag bär på ryggen. 3:an är på gränsen att jag klarar ha i tibetansk knytning fram. HAr jag jacka, blir det en knut kring midjan o ryggsäck bak.

JAg knyter stort sett aldrig omslutet bak.

JAg är liten till växten.... Maken använder Wellen silver stl 5
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Av de sjalar jag har gillar jag Storken bäst till ryggknyt, den är så stadig och bra. Jag har precis köpt en 4,1:a och den är perfekt i längd (bär i princip bara omslutet).
Användarens profilbild
Av zandrama
Inte fem meters EllaRoo iallafall. :rofl:

Jag gillade Easy Hav 4,2 som jag testade på en sjalträff, räcker precis till omslutet på mig (161 cm, strl 38).
Av Tyche
Vad tror ni om en hoppis eller en stork? (i en storlek mindre än jag har nu... eller kanske tom två)
Användarens profilbild
Av callisto79
Malin&Isaac skrev:Vad tror ni om en hoppis eller en stork?
Eller varför inte en av varje?? :tumsup:
Av Tyche
Ja det vore inte dumt med en av varje :lol:
Användarens profilbild
Av Hella
Jag bär oftast omslutet bak, och då blir mina 4,6 sjalar perfekta för att få knuten bak under dotterns rumpa.
Idag bar jag omsluten tibetan med min didy storlek 6, men det blev lite för mycket tyg över som hängde vid sidorna. Nästa gång tar jag nog bebinan på 4,2 när jag testar den knytningen.

4,2 räcker förresten bra till alla knytningar också för mig, och jag kan knyta fram i yttersta spetsarna om jag bär omsluten med den också, men den är nog mest lagom tror jag. (Och jag misstänker att min Iris kommer att krympa till ungefär samma längd som min bebina 4,2 när jag tvättat henne. Didymos är ju inte kännda för att vara generösa med centimetrarna, och bebinan är mätt exklusive ändarna, så jag räknar kallt med att Iris kommer att bli lite kortare och om möjligt ännu mer perfekt :-D)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Knyttet & K skrev:Av de sjalar jag har gillar jag Storken bäst till ryggknyt, den är så stadig och bra. Jag har precis köpt en 4,1:a och den är perfekt i längd (bär i princip bara omslutet).
:iagree:

Storken är stadig och lagom bred, samt lagom halkig... Sen blir det ju knappast något omslut för mig med en 4,1 :oops: men det finns ju andra ryggknyt som jag ändå föredrar :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
Nin nya didy wellen på 3,7 är helt perfekt till ryggknyt (och det var för det ändamålet jag köpte den också). Jag fixar tibetan, ryggsäck och omslut, så jag är toknöjd. Annars använder jag mest min stork inka som är 4,1.
Användarens profilbild
Av Helena
Hella skrev:Jag bär oftast omslutet bak, och då blir mina 4,6 sjalar perfekta för att få knuten bak under dotterns rumpa.)
Jag tycker inte om att få knuten under barnets rumpa när jag bär på ryggen, jag tycker att känns i ryggen då. Men med en 4,6 sjal kan jag nog ändå inte få knuten bak.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Men jisses, hur smala är ni som kan bära omslutet med en 3,7:a? :shock: Jag tycker att jag är rätt smal och med 4,1:an får jag precis första knuten på hela bredden och andra på spetsarna och att knyta på magen är bara att glömma...
Eller kanske är det Alberts fel att jag inte kan... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Knyttet & K skrev:Men jisses, hur smala är ni som kan bära omslutet med en 3,7:a? :shock: Jag tycker att jag är rätt smal och med 4,1:an får jag precis första knuten på hela bredden och andra på spetsarna och att knyta på magen är bara att glömma...
Eller kanske är det Alberts fel att jag inte kan... :roll: :wink:
Jag tror det är Alberts fel. :lol: Jag kan visserligen inte knyta omslutet på magen med min wellen (eller iofs har jag inte provat, och jag kan ju faktisk knyta dubbelx och det tar ju lika mycket tyg), men på ryggen funkar det om man inte korsar över bröstet (har inte provat andra varianten) och jag är ju inte mindre än du, däremot är nog Freja en bra bit mindre än Albert fast dom är jämngamla.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ju inget i mot långa ändar så jag bär med mina fem meters sjalar även på ryggen! Fast jag har ju förstått att ja gär lite udda när det gäller den biten! :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?