Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av idamlolsson
Jag var på Moderna Museet idag för att se den stora Max Ernst utställningen. Denna utställningen kan man inte med barnvagnar in på, men museet lånar ut bärselar till dem som behöver. Det är ju snällt :D . Men gissa vad det är för en bärsele??? Ja, men visst! Babybjörn.
Vem som helst skulle ju bli avskräckt....

Och stackars barn förstås. Det ser ju så obekvämt ut för alla inblandade!
Användarens profilbild
Av Asia
Ullegulle78 skrev:Och hur har de tänkt att större barn, barn som kanske inte kan gå men väger mer än de 12 kg man (enligt tillverkaren) kan ha i selen?
Har också varit där, utan vagn men med Sonja på ryggen. Det fick jag inte ha. :roll:
varför?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Asia skrev:
Ullegulle78 skrev:Och hur har de tänkt att större barn, barn som kanske inte kan gå men väger mer än de 12 kg man (enligt tillverkaren) kan ha i selen?
Har också varit där, utan vagn men med Sonja på ryggen. Det fick jag inte ha. :roll:
varför?
Motiveringen löd:
-Ja, det blir ju som en ryggsäck, du kan råka dra ner något med den..
Men du kan få låna en BabyBjörn om du vill!
-Nej tack! :roll: vända Becon till magen och gå iväg...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ullegulle78 skrev:
Motiveringen löd:
Har de grejer stående så att det är lätt att riva ner dem så kanske de inte vill ha nåt besök alls? :roll: Hur är det med rullstolsbundna då, är de välkomna?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
mari_tres skrev:
Ullegulle78 skrev:
Motiveringen löd:
Har de grejer stående så att det är lätt att riva ner dem så kanske de inte vill ha nåt besök alls? :roll: Hur är det med rullstolsbundna då, är de välkomna?

Ja, man undrar... :evil:
Av doc
Ullegulle78 skrev:
Asia skrev:
varför?
Motiveringen löd:

uschhhh....tråkigt
Användarens profilbild
Av Bara_jag
Jag är chockad :siishah:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Undrar också hur de har tänkt... jag menar, min kille passerade ju 12-kilosvallen innan han kunde gå (och jag kan inte tänka mig hur det skulle ha gått till att bära honom i en babybjörn ens när han vägde, säg, 8-9 kg... :roll: ). Det lär han knappast vara ensam om (han vägde 12 kg på ettårskontrollen och lärde sig gå när han var 13 månader, det är liksom inget extremt).
Användarens profilbild
Av emelie
Jag trodde man inte fick ha ryggsäck med sig för att man kunde norpa föremål o gömma i ryggsäcken. :roll:
Gissar att det är för att de tror att man inte har uppsikt över barnet o att h*n då ska peta på tavlor/dra ner saker utan att man märker det.

På Aquaria får man inte heller ha vagn, men mankan få låna en BabyBjörn. Eller så lämnar man vagnen hemma och tar sjal direkt. :app:

Sen gissar jag att de antar att man inte tar med sig barn som är större/äldre än BabyBjörnåldern (som för oss var slut vid 4mån, vid 5mån kunde man inte längre stänga selen runt tjock-Viktor) utan att man går på typ Junibacken med de barnen. :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tänk vilken tur att man, när barnen uppnår en viss ålder/tyngd, inte har lust att gå på vissa utställningar... :roll: :?
Användarens profilbild
Av zingo
:shock: Vad ska man säga?
Användarens profilbild
Av idamlolsson
På just Max Ernst utställningen skulle jag inte vilja gå med barn på ryggen även om man fick. Istället för avspärrningar så att man inte kan gå för nära de mest värdefulla tavlorna så är de larmade. Och larmen går av heeela tiden... Jag var där utan barn men råkade sätta igång ett larm genom att gå förbi en tavla aningens för nära med en axelväska... Jag undrar just hur deras barnvisningar i den utställningen går till.
Av RosiePosie
.. och på Go'boken får man en BabyBjörn om man värvar x antal vänner..

Var på Lions loppis nu i helgen och pratade med en mamma som bar sin 2-månaders i en BabyBjörn. Hon hade hört att det avlastade så bra med sjal, vilket jag bekräftade (vilket inte stämmer på mig, för jag får oooont i axlar och rygg). Jag tillade också att BB inte är ergonomisk för barnet.. Oj, vad stött hon blev! :shock: Kändes hemskt, men det är ju sant!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?