Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vassast
Jag gillar stora fina applikationer med bokstäver
Men vad ska det stå?

Lillens namn tapetserar en hel del av hans byxor men vad kan det stå mer?

På ryggen på tröjor och på baken på byxor

jag hade velat ha lite vitsiga ord typ "övningsgår" som ett riktigt geni satt på fina tröjor ni vet

HJÄLP! mottages tacksamt
Kan bara tipsa om att det är väldigt svårt att sy snygga bokstavs-applikationer. Om man syr 1 mm snett på en albatross (eller något annat) så är det ju ingen som vet exakt hur man har ritat den från början, men 1mm snett på en bokstav ser ALLA! Jag har sytt många applikationer och gjorde en nyss till sonen med hans namn och siffrorna "82" på ryggen (han ville ha en fotbollströja). Det var jättesvårt... Visserligen på trikåtröja, men jag hade ändå använt både vliesofix och totally stable...

//Kaja
Av vassast
Kaja

tack men...

nu var det ju tips på ord jag behövde, :cry:

lillens namn står på en hel del kläder, som sagt
design, material, lite pill och fix har löst problemet

men ord! sökes

andra tips får man gärna skriva en egen tråd om :wink:
vassast skrev:Kaja

tack men...

nu var det ju tips på ord jag behövde, :cry:

lillens namn står på en hel del kläder, som sagt
design, material, lite pill och fix har löst problemet

men ord! sökes

andra tips får man gärna skriva en egen tråd om :wink:
Hm. Borde kanske gått och lagt mig i stället för att sitta och skriva i trådar som jag inte orkar läsa hela på... Fattade inte att du redan HADE gjort bokstavsapplikationer...

Ok. Då.

Tuffing
Varning för bus!
Varning för spring!
På rymmen!

Själv tycker jag att det är coolt att göra något med ord som de själva har. Antingen om de har något smeknamn på sig själva. Eller om de har något kul ord på något. Jakob sa till exempel "Modi" om morot. En applikation med en morot och "Modi" kunde ju vara kul. Och väldigt personlig. Eller "Giiis" och en gris.

//Kaja
Av vassast
Kaja

tack återigen

nu fick jag såhäääär mycket inspiration till att göra färgglada trafikvarningsskyltar med varningstexter :app: tjohoo!!! tack

tipset för applikationer är

fleecetyg+vliesofix+ sy i kanten med en zigzag söm som är 3mm lång och endast 1mm bred ca 2mm från kanten på applikationerna
och torktumla inte plagget och centrifugera varsamt
Min svåger kallar sina barn för Gulligan (i stället för Huligan). Man kan ju spinna vidare på samma tema "Full med hyss", "Busig", "Illbatting", "Pilleman". Eller kanske något kul citat ur Astrid Lindgren-böckerna. "Apselut" ur Madicken, "Förgrömmade unge!" ur Emil osv.

//Kaja
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?