Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Nu har jag fått trikååterfall tror jag. :shock:

Om man vill trikåsjala med ett litet tyngre barn, på cirkus en sisådär 10 kg :roll: ,
vilken trikåsjal är då stadigast?
Har bara testat Mobyn och den går definitivt bort.

Med anledning av bilder i Galleriet i går på Tricot slen blev man lite småsugen på att ha en trikå för hemmamys... :D
Användarens profilbild
Av Athena
En bred Babu kanske? Ingrid väger visserligen bara ca 6 kg än så länge, men sjalen är otroligt stadig och gosig. Ryggknytning gick också bra. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gillade inte Babybundlern till Miles när han var över sex månader. Skulle nog prova Tricot slen som alla säger är så stadig. Eller Sinon.

Men jag gillar inte trikåsjalar till äldre barn överhuvudtaget, myser hellre i en vävd sjal. :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har precis beställt en Sino för hemmamys. Den verkar stadig och bra! :D
Användarens profilbild
Av Nova
Ja, Sinon är ju också intressant. :roll:
Men upp till ett år står det på den. Känns lite väl dyrt att chansa på en sådan.

Och Tricot Slen upp till 18 kg, vilket är mer än vad en ettåring brukar väga...
Törs man lita på att den klarar den vikten och ändå är bekväm är frågan?
Användarens profilbild
Av jag71
Nova skrev:Ja, Sinon är ju också intressant. :roll:
Men upp till ett år står det på den. Känns lite väl dyrt att chansa på en sådan.

Då skulle jag kunna bära min fyraåring i den?? :lol: :lol: :lol: Han väger runt 14 kilo men jag tror ju inte att en trikåsjal skulle fixa det med honom. Jag har inte provat så många trikåsjalar men sinon är den som känts stadigast. Skulle jag köpa en trikåsjal till skrutt så skulle jag köpa en sino!Skrutt väger nästan tio kilo och är 79 sm lång. (Nu har ju jag det så att jag ska köpa en sino till tvillingarna och så har jag en baby bundler liggandes och väntar på dem så... :lol: )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K

Det låter ju väl mycket.... Om Mobyn står det ju att man ska kunna bära upp till 14 kg men det måste jag säga att jag inte ger så mycket för...
Användarens profilbild
Av Cayenne
jag71 skrev:

Då skulle jag kunna bära min fyraåring i den?? :lol: :lol: :lol: Han väger runt 14 kilo men jag tror ju inte att en trikåsjal skulle fixa det med honom. Jag har inte provat så många trikåsjalar men sinon är den som känts stadigast. Skulle jag köpa en trikåsjal till skrutt så skulle jag köpa en sino!Skrutt väger nästan tio kilo och är 79 sm lång. (Nu har ju jag det så att jag ska köpa en sino till tvillingarna och så har jag en baby bundler liggandes och väntar på dem så... :lol: )
JAg har testat Tricot-slen till min lättvikts-4-åring. Jag var mycket skeptisk..... Hon väger ca 12 kg. Inga problem alls! Eftersom hon är så liten o nätt och det gick så pass bra, var jag ju tvungen att fortsätta med 5-åringen som väger ca 17 kg. Även det gick mycket över förväntan!! Hon tyckte oxå det känndes bra. Först höll de ju båda om min hals, men jag bad dem släppa, och det gick jättebra. Jag tog tyvärr inga bilder, för jag hade en avis ettåring som drog mig i benen :roll:

Elsie väger 9,2 kg och henne bar jag i Tricot-slen i flera timmar igår (hela eftermiddagen).
Användarens profilbild
Av Nova
Nu kommer en liten rapport. :wink:

Har nu testat med en Tricot slen.
Sjalen är trevlig, mjuk och betydligt stadigare än Mobyn.
Visst funkade det att bära större bebis i den,
men den var tyvärr inte alls så stadigt som jag förväntat mig att den skulle vara.

Bild

Eftersom han ofta är ganska rörlig i sjal (milt sagt) försökte han bara bryta sig ur hela! tiden.
I och med att den var så mjuk blev det alldeles för slappt tillslut för att det skulle vara praktiskt användbart.
Har man ett barn som sitter stilla som ett litet ljus skulle den säkert fungera bättre.
Men trots allt är nog vävd sjal att föredra för stort barn även för hemmamys.

Så för min del tycker jag att den vikt tillverkaren skriver är aningens positiv i överkant.
Visst, bära går, bekväm tja.
Lite för svajigt i mitt tycke.

Så kan det gå! Men nu är nyfikenheten stillad och det var ju det som var meningen... :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker det är bra att www.sjalar.nu skriver upp till ett år med Sinon. Säkert går det ju att bära längre i den, men vår erfarenhet här på Sjalbarn är väl oftast att det är bättre med vävda sjalar till barn över ett år. Inte minst för att man helst vill kunna knyta på ryggen när barnet är större också.
Användarens profilbild
Av Helena
Apropå stora barn i trikåsjalar, har jag alltid förundrats över bilden där ett stort barn bärs i den mycket tunna trikåsjalen Kari me. Men det är ju ett så pass stort barn att hon säkert sitter still ändå, så då kanske det funkar. Men det borde ju finnas bättre alternativ.

Bild
Senast redigerad av Helena den lör apr 15, 2006 08:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Nova
Helena skrev:Jag tycker det är bra att www.sjalar.nu skriver upp till ett år med Sinon. Säkert går det ju att bära längre i den, men vår erfarenhet här på Sjalbarn är väl oftast att det är bättre med vävda sjalar till barn över ett år. Inte minst för att man helst vill kunna knyta på ryggen när barnet är större också.
Kanske tom upp till ett år är väl länge?
Man förväntar sig kanske som förstagångsköpare att den ska kunna användas från start upp till ett år.

Jag har ingen aning, det kanske den gör.
Nu tänker jag inte testa fler trikåsjalar på ett tag. :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Inte locka mig till fler köp nu!
Ähum... :roll:

BaBu sa du... :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vinterdrake här på forumet har också erfarenhet av att bära större barn i BaBu... :twisted: :D

Vad gäller Sinon tycker jag att den funkar hyggligt till 9,5 kg. Den är bra mycket stadigare än Mobyn och vi har använt den även på kortare promenader. Enda negativa såhär långt är att de avsmalnande ändarna blir så tunna att jag tycker att de skär in i midjan när man bär tyngre barn. (märkte jag när vi gick till BVC sist). Annars tycker jag att den avlastar bra.

Jag tycker dock också att det känns länge att säga att man kan bära upp till ett år i den. Visst, hemma och kortare stunder funkar den, men det är absolut ingenting för en dag på stan eller långpromenaden tycker jag.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag bär Sanna som väger över 12 kilo i babybundler och det funkar bra. Kanske inte några timmar men det orkar jag inte i nån sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?