Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Sååå fin!
Av Umma
Superfin!!! Är mönstret från Ottobre 4/2008 kanske? Jag har precis det tyget liggande här hemma och rosa mudd också men det är så svårt på muddkanter tycker jag, min maskin bara stampar och nålarna ryker! Vilken mudd har du? Väldigt snyggt kort och gott! :) Och du tyget är fint men en sådan tröja syr sig inte självt så det har du gjort bra!!
Av Umma
Låter enkelt när du beskriver det men det är just den där kantningen som är så svår :!: !!! I Ottobre rek dom ju att man först syr fast kantbandet med raksöm och sedan stickar med tvillingnålen, är det så du gör alltså? Jag måste prova igen...tack för inspirationen *rusar iväg för att rita av mönster...* :hund:
Användarens profilbild
Av glis
Jag sällar mig till beundrarna.

Om muddkant: jag har tvillingnål och då blir ju sömen lite elastisk vilket jag gillar. syr man då första sömen, den innan vikningen, med raksöm så försvinner ju lite av elasticiteten, därför syr jag med smal sicksack. Sedan gör jag som de beskriver i Ottobre. Tycker det fungerar finfint.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?